Lucia
13 december 2006
Så var det redan den 13 december och lucia. På förskolan där jag jobbar går barnen luciatåg redan halv 8 på morgonen, vilket innebar att vi i personalen fick vara där ännu tidigare. Skulle vara på jobb senast 6.45. Gäsp vad tidigt!! Barnen gick lucia ute på gården, där vi hade tänt marshaller. Blev lyckat, även om det började regna lite smått precis innan det startade. Efteråt var det fika med barn och föräldrar. Senare var alla 5-åringar och 5 personal (däribland jag) iväg på ett äldreboende och gick lucia. Fick gå 4 ggr, en gång på varje våning!

Nu ikväll har vi varit iväg till sonens förskoleklass på luciafest. Barnen gick luciatåg, vi fikade och så såldes det lotter. Är första gången som min son går i ett luciatåg - han har alltid vägrat tidigare!!Men detta året när jag frågade om han skulle gå, så svarade han: Såklart jag ska. Varför skulle jag inte det? Han sa också innan idag, att tidigare hade han varit för liten, men nu gick han ju i skolan! :)Var roligt att äntligen få se honom i ett luciatåg iallfall. Ni ser en bild på honom här uppe, som pepparkaksgubbe!

Ikväll lär jag gå och lägga mig tidigt..känner mig så himla trött! Ändå gick jag ju inte upp mycket tidigare än vanligt. Går ju alltid upp 5.30 på vardagarna. Sover desto längre på helgerna. :)

Måste iväg nu i dagarna och köpa de sista julklapparna. Har några stycken kvar, och det hade varit så skönt att få de köpta! Till helgen är det sista gången på dotterns ridning och sonens fotboll. Dottern ska även tävla i Knatterace (simma 25 m rygg) på söndag. Tänkte även få granen köpt och klädd. Nästa vecka är det dags att göra lite julgodis. Brukar inte göra så många sorter..tänkte göra läckerbitar (påminner lite om dajm) och ischoklad. Eventuellt också rischoklad.

Tänk bara 11 dagar till jul! Hade inte varit fel med lite snö, så att man fick lite julstämning.

Kramar

Skrivet av Camilla klockan 19:06 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 14 december, 2006 12:19, Anonymous Anonym

    Håller med dig, nu är det bara snön som fattas. Men det är bara regnet som visar sig.

    Ha det gott  
  • Skrivet 15 december, 2006 20:30, Blogger Mindi

    Vad söt han är. :)

    Åh så tidigt du får gå upp var dag under veckorna! I morgon lördag börjar jag kl 7 så klockan ringer 6... alldeles för tidigt. ;)

    Stor kram  
  • Skrivet 18 december, 2006 17:29, Blogger ikas

    Vilken charmig pepparkaka!
    Roligt att han ville vara med i år.
    Min dotter är iväg och skickar ett stort brev till din dotter just nu ;o)  
  • Skrivet 18 december, 2006 22:44, Anonymous Anonym

    Vilken söt pepparkaksgubbe!! :)

    Jag blev utan luciatåg i år.. för första gången.. :( Ingen av döttrarna var med i något, stora dottern går ju i sjuan, och de hade inget luciafirande alls, och lilla dottern var för första gången inte heller med i luciatåget. Så det kändes sååå konstigt!!! :( *snyft*

    Kram!  
  • Skrivet 22 december, 2006 21:22, Anonymous Anonym

    Sikken söt pepparkaksgubbe :) Klart han vill gå med... stora killen! Ha en underbara jul!

    Kram Jenny