Anna Pihl
05 mars 2007
I dag klockan 20.00 sitter jag redo framför TV:n. Då börjar nämligen Anna Pihl igen, och det är en serie som jag verkligen gillar!! Såg att Ola Rapace skulle vara med denna säsongen...Oj, vad mycket bra serier där är på TV nu som jag följer: Anna Pihl, Bygglov, Höök, What about Brian, Medium, Let´s Dance, Prison Break, Desperate Housewifes och Heroes. Och så Melodifestivalen som man följt i 5 veckor !! Har gått så mycket på TV nu, så jag har inte hunnit se alla DVDfilmer som vi har hemma. Efter lördag när Melodifestivalen är avgjord, så är lördagarna lediga för lite filmer iallafall!
Men visst är det kul med lite TV-serier som man kan koppla av framför, efter en jobbig arbetsdag!! :)

I lördags var vi på dop! Det var min systerdotter som döptes, och jag var ju gudmor! Gick jättebra i kyrkan - hon var så lugn, och sa nästan inte ett ljud. Vaken hela tiden, och så nyfiken på allt i kyrkan. Satt hela tiden och tittade upp mot taket där det hängde lampor! Min systerdotter är 3,5 mån nu - tiden går så himla fort! Hon har blivit så stor och är med på ett helt annat sett nu än innan.
Efter dopet blev det smörgåstårta, prinsess- och hallontårta. Massor av fina presenter fick hon också - av oss ett guldhjärta (bitsäkert) och en guldkedja.

Sonen blev sjuk i går kväll. Hög feber, ont i halsen och hosta. Mannen har tagit VAB idag och stannar hemma imorgon också. Tur det, annars hade det verkligen varit kris på jobb. Två av mina kollegor på avdelningen var sjuka idag. Har varit en rörig dag på jobbet: många barn och lite personal, och efter middagen kräktes ett av våra barn på avdelningen. Är mycket sjukdomar nu: förkylningar, vinterkräksjuka, influensan osv. Längtar verkligen till våren nu, då brukar sjukdomarna minska. Igår fick man riktiga vårkänslor: solen sken och det var riktigt skönt ute. Idag däremot har det blåst jättemycket, och regnet har vräkt ner hela eftermiddagen. Så trist!!

Den 21 april ska jag förmodliogen åka till Ullared förresten!! Är Personalklubben på jobb som anordnar bussresa dit för endast 80 kr! Vi är en hel del på jobb som ska åka och jag ska även ta med min kompis Nettan. Man anmäler den 20 mars, så jag hoppas verkligen att vi får plats. Var 1, 5 år sedan sist vi var i Ullared, så jag ser verkligen fram emot att få åka dit! :)

Ha en bra kväll allihop!

Kramar










Skrivet av Camilla klockan 18:48 | Permalink |


1 Kommentarer:


  • Skrivet 08 mars, 2007 14:45, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Vilka vackra tulpaner! DET är verkligen vårkänsla med tulpaner!

    Hoppas ni har klarat er från alla sjukdommar i veckan.

    Ja det är mycket skoj/spännade att följa på TVn just nu. Ialla fall ett par veckor till, sen inträffar ju repris tiden då Tvn knappt används ;)

    Har ni kvar någon snö?

    Kram från Eva