Käpphäst
08 mars 2007
Denna veckan är det ingen ridning för dottern, utan de har en teorivecka på hennes ridskola. Både i tisdags och idag var hon på en hästskötselkurs efter skolan, och då övade de på att sadla och tränsa hästen. Dottern har övat detta en hel del under hösten, men hon har fortfarande varit lite osäker. Så denna kurs var perfekt för henne, och även för mannen och mig :). Så slipper vi göra detta innan ridlektionerna! (Inte vår favoritsysselsättning precis). Är mycket bättre om hon kan göra allt detta själv! Efteråt idag gick hon även på en käpphästkurs, där de fick tillverka en egen käpphäst! Så här söt blev den:

På söndag är det käpphästtävling, då de ska tävla med sina käpphästar! Blir säkert jättekul!

Sonen är fortfarande inte helt frisk. Har fortfarande ont i halsen, hostar och är lite hängig. Tror febern har försvunnit idag..har inte kollat, men han känns inte speciellt varm. Mannen är ledig imorgon, så sonen får vara hemma då också! Jag har fått vabba 2 eftermiddagar nu, igår 2 timmar och idag 3. Mannen jobbar kväll, så jag har hunnit jobba 5-6 timmar. Bra med hans kvällar när barnen är sjuka, så slipper man vara borta från jobb så mycket.

Jag har städat nu hela eftermiddagen - både dammsugat och torkat golvet i hela huset. Håller på att rensa här i källaren också...här är VERKLIGEN mycket att rensa! Nackdelen med källare är ju att man samlar på sig så mycket skräp. Sparar mycket fastän man inte behöver det egentligen. Men har man plats så..kan ju vara bra att ha någon gång. Men här ska rensas så fort där är lite tid över, står inte ut med all oordning i källaren. Har börjat att rensa massa pärmar idag..vem behöver väl gamla räkningar och lönelappar från 1995???

Ska upp och hjälpa dottern med läxorna nu, och sedan ska jag slänga mig i soffan och se Medium!

Skrivet av Camilla klockan 19:29 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 11 mars, 2007 12:45, Blogger Mindi

    Vilken SÖT käpphäst!!! :)

    Visst är det härligt att få rikigt städat? Det mår man gott utav. ;)

    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 12 mars, 2007 13:41, Anonymous Anonym

    sån har jag med gjort. De blir superfina, svårt att tro med gamla sockor ;)
    Gullig man du har verkligen. Kommer med blommor när du skällt och varit arg. Vab:ar. Ska kanske visa min man den här bloggen
    Allt blir ju mycket lättare om alla hjälps åt, fortare färdigt med. Jag är som en papegoja eller skiva med hack ibland MEN skulle inte behövas om de lyssnade och gjorde lite mer