Plattång!
11 mars 2007

Igår förmiddags när jag stod och skulle plattade mitt hår, så hände det som inte fick hända! Jag tappade plattången rätt i golvet (klinkers), och den delade sig mitt itu!!! Min fina plattång som jag fått i julklapp, och som jag är SÅ beroende av! Använder den varje morgon, och jag kan inte klara mig utan den!! Ser ut som ett troll i håret om jag inte använder den..hur skulle jag kunna visa mig ute??? Dyr hade den också varit: 600 kr!!!

Sprang upp i sovrummet, drämde igen dörren och började böla!! (vissa dagar är man känsligare än andra!). Under tiden som jag låg där och tyckte synd om mig själv, hann mannen och dottern köra till min frisör och köpa en ny till mig! Så himla gulligt och snällt!! Gissa om jag blev glad igen..och väldigt tacksam! :)

Så vi kom iväg iallafall på det som vi planerat. Lämnade barnen till mina föräldrar, och så åkte vi iväg till Bauhaus och Optimera för att titta på trägolv till vår altan. Vet inte om ni kommer ihåg att vi började göra vid vår altan här i höstas. Fick överbyggt ett snyggt tak över hela. Har inväntat plåtslagare i över ett halvår, som dels skulle sätta dit nya fönsterbleck och dels skulle sätta plåt på muren på altanen. Är så trött på alla hantverkare, speciellt då plåtslagare som inte är en pålitliga för 5 öre. Har haft flera stycken här, men som inte dykt upp när jobbet skulle göras. Fick tag på ena annan plåtslagare i februari tack och lov, som gjorde arbetet inom ett par veckor. Nu har mannen beställt glaspartierna och dörrarna, och i april kommer snickarna som ska lägga vårt trägolv och bygga en trätrappa. Kommer att bli så fint! Har inte bestämt oss för trägolvet än, är 2 st vi väljer mellan. Får bestämma oss nu i veckan, så vi hinner ha golvet här inom en månad.

På kvällen gjorde vi egen pizza. Köpte färdig pizzabotten och pizzasås, ett sk pizza kit!
Så himla smidigt med färdig pizzabotten och sås - bara på med fyllningen. Blev skinka, paprika, svamp, fetaost och riven ost. Supergott blev det!
Såg Melodifestivalfinalen såklart!! De tre jag gillade mest kom ju på 1-3 plats, fast jag hoppades ju på att Måns skulle vinna. Men en tredje plats är ju inte illa!
Idag jobbar mannen. Dottern har varit på käpphästtävlingen i stallet, och sonen har mest tagit det lugnt. Han är inte helt ok än. Han har ju haft feber i veckan och ont i halsen. Nu i helgen har han haft ont i magen och mår illa, framförallt på kvällarna. Hängig är han också. Hoppas på att han kan gå till skolan imorgon, annars får vi gå till Vårdcentralen. Man kan ju inte vabba mer än en vecka utan läkarintyg. Fattar inte vad det är med honom nu, för det halsonda har ju gått över. Sonen brukar ju annars med glädje gå till skolan, men nu vill han inte alls. Han vill absolut inte äta i matsalen, för tänk om han får ont i magen och börjar kräkas. Är inte alls likt honom!
Nu tänkte jag fortsätta röja här hemma! Fortsätta rensa ut allt gammalt skit som vi har samlat på oss i källaren. Måste ju göras någon gång!
Skrivet av Camilla klockan 11:18 | Permalink |


7 Kommentarer:


  • Skrivet 11 mars, 2007 17:31, Anonymous Anonym

    det var ju synd att man inte fick se dig som ett troll!!!
    Och du 600 kr??? Jag handla min platt tång på ullared för en mkt billig peng.

    kram gitte hoppas du kommer imorgon  
  • Skrivet 11 mars, 2007 21:28, Blogger ikas

    Äsch, du ser säkert bra ut utan plattång oxå. Det gjorde du ju i somras.
    Gullig make har du i allafall.
    Vad roligt att det går framåt med altanen. Hoppas att få se den någongång. Jag har ju bara sett "grunden" ;o))
    ha det gott vännen.  
  • Skrivet 12 mars, 2007 13:35, Anonymous Anonym

    skönt att läsa att man inte är värst (som man oftast tror) och vilken man som rusar iväg och köper ny (tror jag inte skulle hända mig ;)  
  • Skrivet 14 mars, 2007 09:30, Blogger Mindi

    Hi-hi... vad GULLIG din man är. :)
    Och jag är precis som dig... jag hade också sprungit i väg och grinat och stängt dörren om mig. ;)

    Stooooor kram
    M I N D I

    P.S Tänk om vi skulle få till en träff i år??? Det måste vi! När har ni semester??? Tvärtemot oss som vanligt? ;) D.S  
  • Skrivet 18 mars, 2007 09:25, Blogger mintid

    Ja du, det är sådant som händer o visst är det trist! Tur att du hade så förstående familjemedlemmar som förstod ditt bästa ;).
    Jag har en platttång men den används sällan. Har brännt mig så förskräckligt på den...

    Hoppas helgen varit bra!

    Kram  
  • Skrivet 20 mars, 2007 21:30, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Oj vad tråkigt med platttången. Ja det är lätt att bli beronde av en sån... Kram  
  • Skrivet 22 mars, 2007 14:21, Anonymous Anonym

    Vad gulligt gjort av maken och barnen! *s*
    Stora dottern är hopplöst beroende av plattången hon också, mitt hår är så långt så det ligger liksom ner i allafall. ;)

    Hoppas sonen har blivit bättre!

    Kul med altanen!

    Kram!