Home alone
24 maj 2007
Ja, inte helt själv, men mannen är i Linköping med jobbet i 3 dagar. Så här har man fullt upp när man är hemma själv med barnen. Sonen och jag har gjort rabarberglass nu på kvällen, som vi ska mumsa på framför TV:n i morgon kväll. Receptet kommer senare. Den är bara SÅ god!! :)

I måndags utnyttjade jag mitt presentkort som jag fick av mannen när jag fyllde år. En lyxbehandling i 1,5 timme på Hudinstitutet. Var så underbart skönt: rygg- och nackmassage, brynplockning, olika ansiktsmasker och portömning. Oj, vad jag njöt! Jag brukar aldrig kosta på mig sådan lyx, utan det blir väl mest när jag får presentkort som det blir av. Det bästa är att jag har ytterligare ett presentkort på en ansiktsbehandling. Fick det av en min kompis i present..hennes kompis har precis öppnat en egen hudvårdssalong, så det är dit jag ska gå nästa gång. Får bli senare i sommar!


I tisdags kväll var vi simskola med barnen. Badhuset stängde helt i mars (är så dåligt skött), så det har varit paus från simskolan i 2 månader. Häromveckan öppnade de utomhusbadet, så nu kör de simskola där fram till midsommar. De har värmt upp bassängerna till 28 grader, men i tisdags kväll var det rätt kallt i luften. Förra tisdagen igen öste det ner och var jättekallt, så då hoppade vi över det.Dottern går ju på crawlskola 2ggr i veckan, och sonen går i Baddaren (där de ska bli vattenvana). Sonen har helt kommit av "simningen", så han vägrade att vara med i tisdags. Han skrek som en stucken gris, och totalvägrade. Hoppas det går nästa gång. Funderar på om han ska gå en intensivsimskola på 3 veckor i sommar - hade varit så bra om han kunde lära sig att simma lite.I tisdags var det som sagt rätt kallt för en annan att sitta och titta på, men i söndags var det helt underbart. Satt i en brassestol i 1,5 timme och läste en bra bok medan dottern simmade. Solen strålade och det var helt underbart varmt och skönt! Fler sådana söndagar vill jag ha! :)

Visst är det fina kaktusar? Mannen har själv odlat kaktusar under ett antal år, och har hundratals kaktusar nu. Ibland blommar de, och då blir de så här jättefina!

Skrivet av Camilla klockan 21:17 | Permalink |


0 Kommentarer: