Semesterdag!
02 april 2007
I dag har jag och barnen varit lediga - jag hade tagit en semesterdag! SÅ skönt!! :)

Vi bakade dubbel sats kanelsnäckor i förmiddags, och efter lunch begav vi oss av till stranden och gick en liten promenad. Var lite kyligare vid havet ( och i havet också. 6 grader bara stod det. Brr, så kallt!!), så sedan begav vi oss av till en lekplats i en park i närheten. Fikade med våra kanelsnäckor, och så lekte barnen en stund . Själv satt jag i solen och njöt och läste i Metro.

På hemvägen köpte vi påskris, fjädrar och nya blommor till barnens rum. Satte fjädrar i busken vid vår trapp, och det blev så färgglatt och fint! Hämtade mannen från jobbet och så körde vi till Glas-In och hämtade våra glasdörrar och fönster till vår altan. Mannen ska försöka få upp dom nu i helgen. Ska bli så spännande och se resultatet.

Jag har förresten även hunnit iväg och fixat en cykelhjälm till mig. Fick ett erbjudande genom jobb: hela april kan man köpa en cykelhjälm för endast 100 kr. Barnen har tjatat på oss att även vi ska ha cykelhjälmar, men vi har ju inte fått tummarna loss. -Jaja, vi ska snart köpa! har vi sagt innan, men sedan glömt det lika fort som vi sa det. Men nu har iallfall jag införskaffat mig en..bara mannen kvar alltså. Och han är väl den som verkligen borde ha en - han cyklar ju till jobb varje dag.

Igår var jag , dottern och min syster och såg GREASE på Nöjesteatern här i Malmö. Det var sista föreställningen här i Malmö, och det var bara SÅ SUPERBRA!! Såg att de skulle göra några föreställningar i andra städer i april/maj. Är de i närheten av just din stad, så rekommenderar jag den verkligen. Och Måns han var såklart bäst! :) Dottern hade sett fram emot att få en autograf av honom efteråt, men just igår signerade de inte efteråt, för de skulle på någon stor avslutningsfest. Typiskt..och jag som hade laddat kameran för att kunna ta lite bra foton på Måns!
Jag och en kompis var förresten på bio i förra veckan och såg en jätterolig film: Music and lyrics!
Vi är ju båda väldigt förtjusta i Hugh Grant, så det var verkligen en film i vår smak! :)
Jobbdags i morgon igen. Skönt att det bara är en 3 dagars arbetsvecka, och att man sedan är ledig i 4 dagar!
Skrivet av Camilla klockan 21:03 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 03 april, 2007 16:31, Anonymous Anonym

    Jag lämnar en lite hälsning från mig efter att ha kikat in här hos dig. Du hade verkligen en söt layout här !

    Hoppas kanelsnäckorna smakade gott ! Men det gjorde som garanterat... mums !

    Kram Kram  
  • Skrivet 03 april, 2007 18:41, Anonymous Anonym

    det var en underbar ledig dag du hade... hoppas att jag kan ta vara på mina lediga dagar lika bra. Men risken är ju att man fastnar i en superbra bok. Jobba nu lagom när jag är borta...
    kram gitte  
  • Skrivet 04 april, 2007 19:41, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Vad skoj att se GREASE! Den skulle jag med vilja se.
    Nya Hugh Grant filmen vill jag oxå se, han är en av mina favorit skådisar.

    GLAD PÅSK!

    Kram från Eva  
  • Skrivet 05 april, 2007 08:19, Blogger ikas

    Vi såg Grease på Scandinavium ett år. Jättebra!!
    Hoppas ni får en trevlig påsk.

    Kram!