Onsdag!
18 april 2007
Brr, vad kallt det har blivit igen!! Iallafall om man jämför med helgens värme..i måndags kväll halv åtta var det 19 grader ute. Det var SÅ skönt!! Nu är det betydligt svalare, och blåser gör det såklart också. Frös när jag var ute med barnen på jobb i eftermiddags..hade min vårjacka på, för inte vill man plocka fram sin vinterjacka igen inte! Och imorgon har de lovat regn hela dagen!! :(

Fast man ska vara glad att man har fått njuta av såpass mycket sommarvärme redan nu i april (la inte vinterjackan förrän i början av maj förra året ju). I lördags var jag med dottern på hennes ridning, och alla ridgrupper red ute. Var så mysigt att kunna sitta ute och titta på när de red..betydligt trevligare än ett kallt ridhus. Mannen var med sonen i Landskrona hela eftermiddagen, och spelade fotbollsturnering. Det gick bra för dom: vann 2 matcher stort, en oavgjord och en förlorade de. Var egentligen första riktiga fotbollsmatcherna, så sonen var så stolt när han kom hem med medalj! :) Mindre kul var det med skoskav - han hade fått nya fotbollsskor dagen innan...
Efter ridningen försvann dottern hem till en kompis, så då var jag helt plötsligt hemma helt själv. Är inte ofta som det händer..huset såg ut som kriget, men jag tänkte att det ska jag strunta i för en gång skull. Istället satte jag mig i solstolen i två timmar. Njöt av solen och läste en bra bok "Mamma sa att jag var sjuk". Så underbart!!

Grillade på kvällen och satt ute på altanen och åt. Senare blev det en film som mannen ville se: Acocalypto. Rätt hemsk, jag tyckte den var sådär!

På söndagen var jag med dottern på shoppingtur hela eftermiddagen. Hon fick ju både pengar och presentkort när hon fyllde år. Blev en del handlat, men hon har mer pengar kvar. Så det blir väl en ny shoppingtur snart!

Om en stund ska jag på föräldramöte i sonens klass, och imorgon har vi en pedagogisk kväll på jobb kl 18-20. På fredag kväll måste jag lägga mig tidigt..ska ju åka buss till Ullared kl 7 på lördag morgon.
Ser fram emot att få shoppa lite - är 1,5 år sedan sist jag var där!
Skrivet av Camilla klockan 17:03 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 22 april, 2007 18:51, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Vad mysigt det låter med middag på altanen, då är det verkligen snart sommar.

    Hur var det i Ullared? Hoppas du hittade massor som du sökte efter och annat "bra att ha" ;) Shopping är alltid skoj!

    Kram från mej  
  • Skrivet 23 april, 2007 21:26, Blogger ikas

    Shoppade du mycket i ullared?