Ullared
23 april 2007
I lördags morse kl 7 bar det av till Ullared!! :)
Hade sett fram emot denna resa läääänge, men trodde knappt att jag skulle komma i väg. Fick nämligen migrän i torsdags kväll och det höll i sig under fredagen. Tack och lov mådde jag bra på lördagsmorgonen igen. Vi var 7 st från jobb plus en kompis till mig som åkte. Åkte genom jobbet..personalklubben i vårt område hade bokat 2 bussar och vi betalde endast 80 kr för resan. Billigt! Var jättesmidigt att åka buss dit. Tog 2,5 timme upp, men tiden gick jättesnabbt. Åt frukost på bussen och snackade en massa..och vips, så var vi redan framme!!

Ingen kö in heller, så det var bara att gå raka vägen in. Tillbringade 4,5-5 timmar där inne, och det blev en hel del handlat: kläder till barnen, strumpor till mannen, fotoalbum, fotoram, gelpennor, brevpapper, dra-på-lakan, roll on, rengöringskrämer, duschtvål, krämer, DVD-filmer m.m m.m. Hittade inga kläder alls till mig..Tyckte inte där fanns så mycket fint, man kom knappt fram i gångarna på damavdelningen och köerna till omklädningsrummen var gigantiska! Så jag skyndade mig vidare till de andra avdelningarna istället.

På väg till kassan med en fullproppad vagn, så kom jag på att jag ville titta på en skolväska till sonen. Ställde ifrån mig vagnen ( omöjligt att komma fram annars), och gick bort till väskorna. Hittade en jättefin till honom med en fotbollsspelare på, och blev så nöjd. Mindre nöjd blev jag när jag upptäckte att vagnen inte var där jag ställde den. Letade och letade i gångarna men hittade den inte! Fick smått panik och undrade vad jag skulle gör om jag inte hittade den. Hade aldrig hunnit eller orkat att samla på mig alla sakerna i en ny vagn, och det hade kännts hemskt att åka hem utan att ha handlat något alls. Snurrigare o snurrigare blev jag ..visste inte vilken gång jag hade gått i utan yrade mest omkring, från den ena gången till den andre. Var ju så trött i huvudet och hungrig och orkade inte tänka riktigt klart! Efter ca en halvtimme, och då var jag nästan gråtfärdig, så hittade jag ÄNTLIGEN min vagn på matavdelningen- där jag vet att jag INTE hade ställt den. Någon hade alltså flyttat på den! Jaja, så fort jag hade hittat den blev jag lugn och glad igen och gick iväg till kassan.

Åt en stor hamburgertallrik i gatuköket mittemot, och det smakade SÅ gott! :) Kl 16 gick bussen hemåt igen. Även denna gången gick rasan snabbt, och kl 18.15 var vi hemma igen.

Gissa om jag var trött sedan? La mig jättetidigt och sov så gott hela natten!

Var en jättekul resa, och jag ser fram emot att åka dit fler gånger!
Skrivet av Camilla klockan 21:24 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 24 april, 2007 17:21, Anonymous Anonym

    usch jag förstår din panik över vagnens försvinnande!!!! för utpumpad det blir man av att irra omkring och shopppa så många timmar som VI gjorde. Och jag håller med, vi åker nästa gång igen eller hur???

    din än så länge nuvarande och förhoppningsvis även fortsättningsvis avd kollega gitte  
  • Skrivet 24 april, 2007 17:33, Blogger ikas

    Förstår din frustration över kundvagnen. Jag är så gott som fastkedjad vid min då jag är där. Huva för att behöva lägga tid och energi på att leta kundvagn. Vad bra att du hittade så mycket bra.  
  • Skrivet 24 april, 2007 20:13, Blogger ikas

    Hej igen

    Jag har läst alla av Mari Jungstedt och håller med om att dom är bra!!!
    Ni får höra av er om ni vill komma upp trots allt. Sommaren är lång.  
  • Skrivet 25 april, 2007 22:11, Blogger ikas

    Jag har v 28 tom 32. maken 27 tom 30
    Sen finns det ju helger. Jag är ju alltid ledig fredagar.  
  • Skrivet 26 april, 2007 20:37, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Det låter som en riktigt rolig shopping dag, förutom "kundvagns rymmen".

    Kram från mej