Lördag
12 maj 2007
Lördag och Eurovisionsfestivalen ikväll!! Ska bli kul att se även om jag tycker att det är mycket roligare med den svenska melodifestivalen. Tycker att det är segt att sitta och titta på så många låtar från andra länder, för det brukar vara många som inte är något vidare. Ska erkänna att jag inte alls följt det detta året. Inte alls Inför Melodifestivalen som de sänt på fredags kvällarna och inte heller semifinalen. Så nu ikväll hör jag de flesta låtarna för första gången. Vi ska iväg till min syster, hennes sambo och deras lilla dotter och se på det tillsammans och äta lite godis.
Mannen är just nu iväg och hämtar kebabtallrik som vi ska äta nu innan vi kör iväg...

Annars har det gått i ett hela dagen. Mannen och dottern har varit iväg på dotterns ridning, och då passade jag på att både dammsuga och torka golven här hemma. Sonen tycker det är SÅ roligt att torka golven, så han hjälpte mer än gärna till. Vi har 2 st "golvsvabbar", så vi tog hälften av golven var. Gick betydligt snabbare än om jag gjort det själv. Jag tycker ju inte det är lika kul att torka golven som sonen, så denna hjälpen uppskattade jag. Nu på eftermiddagen har jag varit iväg och storhandlat på ICA Maxi.

Marsvinen har också hunnit vara ute på vift ute i trädgården. De var ute för första gången förra helgen, och de verkade gilla det. Och gräset tyckte de var smaskens!

Här har vi Snobben i gräset...


och här har vi Markoolio som tittar fram!

Ska fixa en utebur snart, så de kan vara ute lite mer! Någon som har tips på en bra utebur?

Ha en trevlig lördagskväll! :)

Skrivet av Camilla klockan 18:07 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 13 maj, 2007 12:31, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Å vad SÖTA vänner ni har!!!

    ESC, vilken flopp...

    Söndagskramar från Eva  
  • Skrivet 13 maj, 2007 14:27, Anonymous Anonym

    Vilka mysiga bilder på marsvinen! :)

    Jadu.. vi kikade också på ESC igår, men fyyy vad besviken jag blev! Svenska delfinalerna är ju defintivt höjdpunkten nuförtiden, resten kan man vara utan. ;)
    Finland var min favorit i allafall.

    Kram!  
  • Skrivet 15 maj, 2007 18:02, Blogger Mindi

    Vad söta de är. :)

    Kram kram