Nya familjemedlemmar
07 april 2007
Vår jag lov att presentera våra nya familjemedlemmar: Snobben och Markoolio!! :)

Våra barn, speciellt dottern, har läääänge velat ha husdjur! Dottern älskar alla djur! Maken och jag har väl inte önskat husdjur lika mycket precis(har haft flera undulater tidigare), men kände nu att det kanske kunde vara dags. Dottern fyller 11 nu på tisdag och sonen 7 år den 29, och marsvin stod allra högst upp på önskelistan!! Så igår överraskade vi dom på förmiddagen med att vi skulle åka på en utflykt. Så vi satte oss i bilen och körde iväg till Zoogiganten utanför Malmö. Barnen var så nyfikna på vart vi skulle, och när vi närmade oss byggnaden (väldigt stor), där det stod Zoogiganten, så undrade de om vi skulle på Zoo. När vi väl var inne i affären och vi berättade att de skulle få köpa varsitt marsvin, så blev de superglada. Dottern började storböla av lycka!! :)
Dottern valde den brun-svart-vita, som hon döpte till Markoolio, och sonen valde den svart-vita, Snobben.Köpte stor bur, matskål, vattenbehållare, hö, mat och en massa tillbehör. De fick sitta i varsin liten kartong under bilfärden hem, och så fort vi kom hem gjorde vi vid deras bur och släppte ut dom. Nu ska de vänja sig vid miljön, och vara i fred i 3 dagar (enligt de i djuraffären) Barnen längtar efter att få ta upp marsvinen och klappa dom, men de får allt lugna sig! :)
Köpte en marsvinsbok också, så att vi får läsa på. Kan egentligen ingenting alls om marsvin.
Riktigt gulliga är dom iallfall! :)
Igår kväll var vi på påskmiddag hos mina föräldrar. Jättegott och trevligt!
Idag ska det handlas och städas inför Johannas kalas imorgon. Även någon present ska inhandlas.Mannen ska försöka ge sig på att sätta upp glaspartierna på vår altan. Så idag lär vi inte ha några sysselsättningsproblem!
Dags för lite frukost nu!
GLAD PÅSK PÅ ER ALLA SOM LÄSER MIN BLOGG!
Skrivet av Camilla klockan 08:23 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 07 april, 2007 13:34, Blogger Mindi

    Vad roligt. :)
    Förstår att barnen är överlyckliga!!!

    Nu ska vi på påskmiddag hem till svärföräldrarna!

    Stor påskkram
    M I N D I  
  • Skrivet 08 april, 2007 13:28, Anonymous Anonym

    åh så fina !!!! Men ingen Måns?
    Men ser att det blev 2 hannar i alla fall, förstår...

    kram gitte  
  • Skrivet 25 april, 2007 20:13, Anonymous Anonym

    Hej... jag var här innan för ett tag sedan och lyckligtvis hittade jag tillbaka igen :) via Mindi´s blogg.

    Min blogg "en helt vanlig dagbok" råkade jag radera igår och det resulterade i att jag fick göra en ny idag... så kan det gå.

    Läste här att ni har skaffat marsvin. Vad roligt ! Vi hade två stycken som nästan ser ut som era för ett par år sedan. Intresset svalnade hos pojkarna och vi sålde dom.

    MEN för några veckor sedan så var det dottern som så gärna ville ha ett husdjur och då blev det ett marsvin igen som är så sött... brun och svart. Och nu är dottern en jätte lycklig marsvinsägare.

    Kram Kram