Orbitreken klar!
27 maj 2007
Min Orbitrek fick jag äntligen levererad hem nu i veckan, och igår satte mannen ihop den. Så idag ska den invigas, och sedan användas flitigt!! Jag ska bli en vältränad kvinna, hi hi. :)

Jag har precis skjutsat iväg mannen och sonen till fotbollen. Det är matcher hela förmiddagen, precis som det har varit de senaste 5 söndagarna. Nästa söndag är sista dagen för denna fotbollscup. Jag ska med dottern till simningen senare..fast vi får väl se hur det blir. Det ser väldigt mulet ut, och de har lovat regn hela dagen. Så det lockar väl inte sådär mycket att simma för dottern. Ja, inte för mig heller som bara ska stå och titta på. Men hon hade behövt träna för nästa söndag är det simtävlingar, sk Knatterace, som hon gärna vill vara med på.

I går var en dag då jag hade att göra från morgon till kväll. Började morgonen med att baka scones, som sonen hade önskat till frukost. Iväg med dottern till ridningen. Fixade lunch. Iväg och veckohandlade. Tvättade några maskiner. Gjorde dubbla havreflarn med chokladkräm emellan. Mums vad goda de blev! (skulle testa receptet, för nästa vecka igen så ska Johanna plus 3 klasskompisar komma hit och baka någonting. Sedan ta med kakorna till skolan på fredagen plus recept. Ett projekt de har haft under året. Nu har de bakat hos nästan alla klassen, och de har massor av goda kakrecept samlade) Gjorde sedan tacos som vi åt framför TV:n. Såg filmen "Hoppet" hela familjen. Den var helt ok!

Idag ska jag försöka ta det lite lugnare, även om hemmet "ser ut som kriget". Får försöka röja undan det värsta. Mannen måste jobba på altanen när han kommer hem..han har en del att fixa på den innan snickarna kommer hit på onsdag och ska lägga vårt trägolv.

Tänkte slappa framför TV:n nu en stund, och se två avsnitt av "Desperate Housewives".

Ha en bra Mors Dag alla mammor!
Skrivet av Camilla klockan 08:58 | Permalink |


1 Kommentarer: