Det regnar & regnar
16 juni 2007
Vilket väder det är idag!! Det har fullkomligt vräkt ner hela dagen!
Jag som klagade på värmen i början av veckan, klagar ju nu också. Aldrig är man nöjd! :)
Sonens intensivsimskola börjar ikväll kl 18.30 på ett utomhusbad här i stan. Hoppas ju verkligen att det åtminstone kunde bli uppehållsväder, för sonen lockas inte alls av att simma ute när det ösregnar . Han ska gå på simskola under 3 veckor nu, sammanlagt 13 dagar. Det är bara på vardagar annars, förutom då denna helgen. Förra sommaren var han jätterädd för vattnet och ville knappt bada alls, men under denna terminen har han blivit van vid vattnet. Han fångar saker på bassängbottnen och har provat på att flyta. Så nu när han är igång, så vill vi att han ska komma igång att simma också. Han vill ju jättegärna själv också!
Mannen och jag hade tänkt ta varannan dag av simskolan, men nu får ju jag ta alla dagar pga hans brutna fot. Så jag lär ju inte ha sysselsättningsbrist de kommande veckorna...

Dottern ska med en kompis på en dansmix-kurs nästa vecka. Månd- tord kl 10-13. De ska prova på famedans, streetdance m.m. Blir säkert jätteroligt!

Idag har jag varit med dottern på hennes sista ridning. De hade en liten hopptävling (med fem små hinder). De har ju bara ridit i knappt 1 år, så jag tyckte att de alla var jätteduktiga! Alla kom över hinderna utan att riva och ingen häst vägrade. Nu är det sommaruppehåll i 2 månader, och det är ju alldeles för länge enligt dottern. Själv ser jag fram emot en massa helger utan barnens aktiviteter. :)

Ikväll ska vi göra tacopaj och till efterrätt blir det jordgubbar och glass. Kanske ser vi någon bra film också. Hoppas ni alla får en trevlig lördags kväll!!


Skrivet av Camilla klockan 15:42 | Permalink |


3 Kommentarer: