Migrän och skadad fot
12 juni 2007
Vilken värme det har varit sista tiden!! I normala fall gillar jag ju sol och värme, men nu känns det bara för mycket! Mitt huvud verkar inte tåla det heller, har haft jättemycket huvudvärk och migrän de senaste veckorna!! :( Fick migrän i söndags eftermiddags när jag och dottern var nere och tog vårt första dopp i havet (20 grader och jätteskönt!) Fick cykla hem och lägga mig, och har sedan fått vara hemma från jobb i 2 dagar.Har fortfarande en gräslig huvudvärk som inte vill släppa, halsont har jag också. Blä! Ska vara hemma i morgon också, sedan hoppas jag verkligen att det släpper.

Mannen skadade ju sin fot när han spelade fotboll i fredags kväll. Han fick jätteont och foten blev lite svullen.
Men karlen skulle såklart inte gå till läkaren i helgen, fastän jag tjatade. Nä, det blev nog snart bra igen..
Igår var han till och med iväg och jobbade med sin onda, svullna fot, och när han kom hem var det inte mkt med honom.
Idag fick han ju erkänna att det nog var dags att åka till läkaren för att röntga foten.
Och det visar sig att han har en fraktur i foten plus att ligamenten runt om är skadade på ngt vis, så han är sjukskriven i 6 (!!!) veckor, och får absolut inte belasta foten!! Belastar han den så kan det hända att den alls inte läker tydligen..

Tur för honom så behövde det inte gipsas, men han ska hoppa omkring på kryckor hela sommaren nu. I slutet på juli ska foten röntgas igen...

Om 3,5 vecka börjar vår semester, och det är väl tur att vi inte har allför mkt inplanerat. Jo, vi skulle ju upp till Lindesberg och hälsa på Mindi med familj v 29, men då får han ju fortfarande inte stödja på foten, så vi får väl se hur det blir med det. Ett tivolibesök med kusinerna var också inplanerat. Får hoppas på fint väder så vi kan ligga på stranden iallafall!

Dottern är ju ledig hela sommaren, och sonen skulle vara ledig en hel del också eftersom mannen är ledig några dagar mitt i veckan nästan varje vecka. Det tristaste är ju att de inte ens kan ta sig till stranden. Jo, med taxi isåfall. Bil och cykel funkar ju inte heller.
Fy, vilken sommar det kommer att bli! Och jag själv lär ha fullt upp i sommar, när mannen inte kan göra så mkt.

Vilket "deprimerande" inlägg detta blev! Något kul var iallfall Rix fm festival i lördags! Förbandet var inte mycket att hurra för, men resten var jättebra! Bäst var såklart MÅNS!! Han sjöng Work of Art och Cara Mia! Ni som inte har hans skiva än, så säger jag bara: Köp den! Superbra är den!

Kramar




Skrivet av Camilla klockan 20:54 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 13 juni, 2007 21:01, Blogger Mindi

    Åhhhhhhhhhh såååååå triiiiiist.
    Men vi ger inte upp ännu... det är ju några veckor kvar. ;) Om inte annat så kanske vi kan ses på halva vägen någonstanns!

    Vad skoj med RIX FM festivalen! Hit kommer de i juli och då ska vi absolut gå!!!

    Kram kram kram  
  • Skrivet 13 juni, 2007 23:34, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Oj vad tråkigt med din man. Hoppas det läder snabbt!!! kram / Maria  
  • Skrivet 14 juni, 2007 20:01, Blogger mintid

    Det får vi hoppas han piggnar till sig i foten så ni kan åka till Mindi!

    Ha en bra dag!