Rix fm festival
09 juni 2007
Ikväll är det Rix fm festival inne på Stortorget, och dottern och jag ska såklart dit. Är jättemånga bra artister som kommer: MÅNS, Sebastian, Ola, Helena Paparizou, Marie Lindgren, Sonja, BWO, Anders Johansson mfl. Egentligen var det meningen att hela familjen skulle gå, men mannen skadade foten när han spelade fotbollsmatch i går kväll. Han har jätteont och kan knappt gå( blir det inte bättre till imorgon så får han nog uppsöka läkaren), så det är väl inte direkt läga att ge sig in i stan och trängas med alla människor. Sonen har valt att vara hemma med pappa och spela X-box istället.

Jag var uppe redan vid halv 8 i morse, skulle iväg till frisören och klippa mig vid 9-tiden. Skönt att bli av med lite hår nu när det är så varmt ute. Hon klippte väl bara några cm, men hon tunnade av det rejält eftersom jag har så himla tjockt hår. Fortsatte sedan in till stan för att fixa några presenter till dotterns 2 lärare. Det är vi + 2 föräldrapar som är klassföräldrar denna terminen, så det är vi som har fått ta tag i detta. Jag erbjöd mig att handla. Köpte varsin bok till dom som heter"Picknick:lättlagad mat för härliga utflykter". Fixade även snyggt presentpapper, snören och kort. Om en stund ska jag iväg och köpa vars ett stort tjockt härligt strandbadlakan, som jag sett på Jysk innan. Tycker det är så svårt med presenter, men detta hade iallafall jag blivit glad för. Förra året fick de snittblommor för 500 kr -då tycker jag faktiskt detta är bättre.

Har också hunnit med att köra dottern till ridningen plus varit med sonen och klippt sig. Eller snarare trimmat sig. Han har jättetjockt hår, precis som jag, så han ville ha JÄTTEKORT hår. Hon trimmade det jättekort på sidorna och litelite längre uppe på. Blev fint, och han var så nöjd själv.
Dottern var iväg själv och klippte sig efter skolan igår. Hon är ju så stor nu, så hon vill fixa det själv. Var första gången hon cyklade dit själv (är en jättestor trafikerad väg som hon ska över), men det fixade hon så bra så. Frisören är precis vid mina föräldrar, så efteråt stack hon upp där och fikade.

När jag var inne i stan, så såg jag att det kommit in så mycket fint på Kapp Ahl: toppar, linnen, tunikor och shorts, så jag funderar eventuellt på att köra dit en sväng i morgon. Hade behövt lite nytt! Dottern tjatar om att åka och bada, så det får kanske bli en tur till stranden i morgon också.
Är verkligen varmt ute, tror termometern står på 28 grader. Undrar just hur varmt/kallt det är i havet? Kanske blir ett första dopp imorgon? :)

Tänkte ta det lugnt en liten stund nu innan det bär av till Jysk. Hela familjen tänkte passa på att äta på Burger King efteråt. Orkar inte laga mat idag i denna värmen!

Kram
Skrivet av Camilla klockan 13:56 | Permalink |


0 Kommentarer: