Äntligen helg!
10 augusti 2007
Sällan har jag längtat efter en helg såsom denna! Första veckan efter semestern är färdigjobbad, och det har verkligen varit kämpigt!! Första och andra morgonen gick rätt hyfsat att gå upp, men sedan blev det jobbigare o jobbigare. Man är inte van vid att gå upp innan kl 6, 5 dagar i rad..
Sedan har det ju varit så himla varmt och kvavt ute - det gör en också trött!
Egentligen har vi haft det väldigt lugnt på jobb. Vi har varit 2 (normalt är vi 4) som jobbat och varit 6-9 barn (i vanliga fall är vi 19 barn). Och det har varit lugna barn som vi haft. Vi har varit ute större delen av dagarna och barnen har fått badat i poolen ute på gården.
Ändå har jag varit SÅÅÅÅÅ trött! Har sovit middag varje dag efter jobb, och det hör inte till vanligheterna annars.

Men nu är det helg igen, och jag får sova lääänge imorgon! :)Kommer att bli en lugn helg, orkar inget annat. Mannen och jag ska ut ett par timmar imorgon och leta efter nya altanmöbler. Barnen ska till mina föräldrar på hundkalas. Deras hund Bastian fyller 5 år, och de brukar alltid ha ett litet kalas för honom (började som skoj först, men barnen tycker att det självklart ska firas, så det är bara att fortsätta). Annars har vi inga planer.

Nu ikväll har vi suttit hela familjen och sett på Bondgården. Helt ok film, sonen gillade den jättemycket! Tänkte lägga mig tidigt ikväll och fortsätta läsa en bok som jag lånade av syrran igår kväll: Exhäxorna av Jane Moore.

Ha en trevlig helg!
Skrivet av Camilla klockan 21:56 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 11 augusti, 2007 11:05, Anonymous Anonym

    Hej
    Oh vilken fin blogg du har med underbara bilder. Är det dina egna målningar som ligger till grund.

    Ja visst är det motig att gå tillbaka efter semestern alltid... men man får vara glad för den ledighet man haft :)
    Kul att ha hittat hit och återkommer gärna!  
  • Skrivet 11 augusti, 2007 15:56, Anonymous Anonym

    hej kära kollega . Vila nu ut under helgen... suck snart ska jag oxå behöva passa tider och gå upp tidigt. men tills dess så njuter jag av min sem... kram gitte  
  • Skrivet 11 augusti, 2007 20:39, Blogger Mindi

    NJUT utav din lediga helg!
    Hoppas att du hittade nya altanmöbler. :)

    Kramis  
  • Skrivet 12 augusti, 2007 21:13, Anonymous Anonym

    Hej Mamma!
    Jag var faktiskt med Elin vi skulle ju bara kolla om dem var n�n f�r oss men det var det inte *asg*
    //Jojjan