Djursjukhuset
28 mars 2008
Avslutade arbetsveckan med arbetskollegorna och chefen på en lunchrestaurang, och sedan fick vi sluta tidigt. Såg fram emot en lugn eftermiddag och kväll (skulle visserligen veckohandla men det var också allt), men så blev det inte alls!

Dottern ringde gråtandes till mig när jag promenerade hem, och sa att vårt marsvin Snobben hade fått ett blått öga!! Och att han inte verkade kunna se med ögat. Det lät mycket märkligt- ett blått öga- de är ju kolsvarta annars.
Men det stämde ju..när jag kom hem såg jag att hela ögat var blått(nästan ljusblått) och såg lite grumligt ut. Såg jätteläskigt ut!
Ringde djursjukhuset, och de tyckte vi skulle komma och visa det på en gång..

Dottern ville följa med, men sonen lämnade jag av hos mina föräldrar. Lång väntetid på djursjukhuset, men till slut var det ju vår tur.
Det visade sig att han hade fått något vasst långsmalt, rätt så stort, frö i ögat (från marsvinsblandningen eller höet), men veterinären lyckades få ut det. Stackars Snobben gnydde och skrek. Ännu mer när hon sköljde rent det.Sedan fick de droppa något i ögat för att kolla om hornhinnan tagit skada. Hade ögat tagit skada skulle det bli grönt..och grönt blev det..nästan Hulkengrönt!

Så nu ska vi ge han ögondroppar i 2 veckor, och sedan gå på återbesök den 9 april.Först då vet de om det blir bestående skador..om ögat alltid kommer att vara blått..och om han kommer att kunna se med ögat igen. Tycker synd om honom!!

Efter djursjukhuset, åkte vi snabbt förbi ICA för att handla det nödvändigaste till kvällen (får bli veckohandling imorgon bitti istället), sedan förbi apoteket för att hämta medicin, sedan vidare och tankade bilen, och sedan förbi mina föräldrar för att hämta sonen. Var inte hemma förrän 18.45 (det var min lugna eftermiddag det!), och då fick jag genast ställa mig och fixa mat. Hade lovat sonen våfflor..eftersom jag missat våffeldagen i veckan.
Först 20.00 slog jag mig ner i soffan och såg Let´s Dance..

Måste förresten berätta att jag och min kollega lyckats skruva ihop 1 stor IKEAbokhylla, en mindre IKEAhylla, en docksäng och en dockspis HELT SJÄLVA!
Jag är inte den händiga typen, och brukar alltid överlämna sådant till mannen här hemma. Likadant med min kollega.
Vi kände oss så nöjda med oss själva, och hoppade runt av lycka när det var klart! :) Kan ju tillägga att det hände en del missöden..satte fel skruv i något hål, som sedan var mkt besvärlig att få ut..så vi var som sagt så nöjda när det var klart. :)

Idag är det exakt 50 dagar tills vi flyger till Turkiet! Nu börjar nedräkningen! :)
Skrivet av Camilla klockan 23:32 | Permalink |


6 Kommentarer:


  • Skrivet 29 mars, 2008 13:35, Anonymous Anonym

    Ajajajaj, hoppas Snobbens öga kryar på sig och att han inte ska få några bestående men!

    Haha, jag är värsta token på att skruva ihop IKEA-möbler.. jag ÄLSKAR det! Följer man bara beskrivningen så funkar det alltid, och det är till 99% jag som skruvar ihop grejer här. Av den anledningen att jag kastar mig på grejerna och hinner först. ;)

    Härligt med Turkiet!

    Trevlig helg!

    Kram!  
  • Skrivet 29 mars, 2008 14:05, Blogger Lena

    Stackars snobben, dottern min led med honom när hon läste vad som hänt.
    Jag som har varit igång i ca 1 månad på min nya fsk känner igen det där med att skruva ihop saker.
    6 hyllor en dag, händerna värkte och man hade kunnat vakna mitt i natten och tänka på skruvar, hål och ikea besök.  
  • Skrivet 29 mars, 2008 14:56, Blogger ikas

    Men......så otrevligt med ögat! Hoppas han klarar det. fast man lever bra med bara ett öga oxå. Se bara på vår lilla Thilda.
    Härligt med Turkiet!  
  • Skrivet 29 mars, 2008 17:26, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! VAd läskigt med ögat. SKÖNT med resa Skulle med vilja åka :) Kram / Maria  
  • Skrivet 29 mars, 2008 19:27, Blogger Gitte

    Usch stackars lilla snobben...

    Låter ju annars mkt skönt med en lunch ute så där... o det verkar som om du mår bra o trivs i ditt nya arbetslag!!!Bra!!

    Syns imorgon söndag...  
  • Skrivet 09 april, 2008 19:57, Blogger Sissi

    Hu, fy vad otäckt det lät med ögat!! Förstår att han tjöt och skrek. Men skönt att det är bättre nu. Vad härligt med Turkiet!! :-)