Nya jobbet
17 mars 2008
Första dagen på nya jobbet idag! Vet att många tidigare kollegor vill läsa om min första dag, så här kommer ett inlägg speciellt för er! :)
Trodde inte att jag skulle kunna sova i natt, men jag har sovit som en stock i 8 timmar!! Fint väder var det i morse också, så cykelturen till jobb på mindre än 5 min gick lekande lätt. Däremot gick det inte lika lätt hem: det snöade i massor och var full storm. Kunde ju knappt se framför mig, och var som en dränkt katt när jag kom hem.

Det har varit en LÅNG men rolig dag! Så spännande att se vilka ens nya kollegor är. Ja, alla var faktiskt inte där..en var sjuk, en var på semester hela veckan och kommer först nästa vecka, och en tjänst var vakant men skulle ut snart. Men 10 personal var vi inkl "köksan". Blandad ålder, skulle tro mellan 25 och 45 år, men alla verkar ha jobbat ett tag. Alla verkar pigga, glada och positiva!
Vilka lokaler vår förskola har!! Jättefint och fräscht! Vi ska sätta igång och beställa material snarast för det enda som fanns var i princip bord och stolar.

Vi kommer att få en lång introduktion! Endast 6 barn har vi till 1 april och i maj kommer ytterligare 5 st. Resterande barn (vi ska vara 62) kommer först i augusti!! Och det blir mest 1- och 2-åringar.

Idag har rektorn informerat, vaktmästaren har visat runt i lokalerna, delat ut nycklar och visat larm, hon som kallar barn har varit och informerat, vi har presenterat oss, pratat om förskolan, gjort studiebesök på förskolan intill som öppnade för en månad sedan m.m. Kan säga att vi alla var helt färdiga när dagen var slut-och då slutade vi ändå 1 timme tidigare!

Blir tidigt i säng för min del ikväll: har huvudvärk, mensvärk och är så totalt slut!
Ser fram emot morgondagen, då vi ska ha teambuilding. :)
Skrivet av Camilla klockan 19:04 | Permalink |


6 Kommentarer:


  • Skrivet 17 mars, 2008 21:27, Blogger Lena

    Hade du hicka många gånger idag, för många tankar har jag skänkt dig idag och då brukar man påpeka att den andra får hicka.
    Dagen verkar har varit fullspäckad och rolig en omställning från förra veckan.  
  • Skrivet 17 mars, 2008 21:30, Blogger Gitte

    Yes!!Där kom inlägget jag väntat på!! Låter givande, jag vet känslan av nya pigga o positiva människor...

    Kan se dig som den dränkta katten på em o jag o sonen A höll på att blåsa bort ... är det så här hemskt imorgon så undrar jag om det kommer ngra barn till fsk?? Lycka till imorgon hoppas ni får roliga övningar.  
  • Skrivet 17 mars, 2008 21:32, Blogger Gitte

    Nej men titta Lena!!! 3 min ifrån våra inlägg!!! Tvillingsjälen...  
  • Skrivet 18 mars, 2008 09:50, Blogger mintid

    Låter jätte kul!
    Så spännande med allt som är nytt. Kollegor, barn och framför allt arbetsplatsen med!

    Kram  
  • Skrivet 18 mars, 2008 20:36, Anonymous Anonym

    Hej!!
    Låter ju jättebra med det nya jobbet:)
    Vad skönt med en lång introduktion!!
    Saknar dig på jobb...

    Kram på dig  
  • Skrivet 20 mars, 2008 20:35, Blogger Mindi

    Men åh har du redan börjat ditt nya jobb... där ser man vad man hänger med. ;) SÅ KUL för dig!!!!!

    Kram kram