Annnandag Påsk
24 mars 2008
Så var påsken över för denna gången! Så skönt att ha varit ledig i 4 dagar- så borde alla helger vara! :) Har hunnit med att både slappa och vara flitig.
Var på påskmiddag hos mina föräldrar i lördags och åt massor av god mat, påsktårta och godis.

Påskdagen steg mina barn frivilligt upp 6.20 på morgonen!! Deras morfar är alltid ute och går 2 timmar på morgonen med sin hund Bastian (de dagar han är ledig) och tillsammans med några andra hundägare. Denna morgon ville barnen följa med. Dottern ställde mobilen på väckning, väckte lillebror och klädde på sig utan att väcka sina sovande föräldrar. 6.45 blev de hämtade av morfar och de var inte hemma förrän strax efter kl 9. En rejäl promenad! Dottern var trött hela dagen efter det, men sonen åkte iväg till en kompis en timme senare och var ute och lekte hela dagen. Senare bestämdes det att han även skulle sova över hos sin kompis, så han hämtades inte förrän halv 12 idag. Idag är han betydligt tröttare!

Mannen och jag var flitiga igår. Städade och gjorde i ordning garaget. Tog nästan hela dagen, men så fint det blev sedan. Hann med 2 vändor till soptippen i förmiddags och blev av med allt skräp som vi samlat på oss i garaget. Så skönt!
Blev bjudna på fika när vi hämtade sonen. Dottern låg hemma och sov- vaknade inte förrän 11.30 (Lite skilland från igår).

Har hunnit med några filmer också: Fracture, Elizabethtown och Solstorm. Blev lite besviken på Solstorm, tycker boken var mycket bättre. Men så är det väl nästan alltid när man har läst en bok innan..boken är alltid bättre!

Tänkte lägga mig i tid idag..har en hektisk vecka på jobb framför mig. Vi har MASSOR att göra!! Har vaknat tidigt varje morgon under påsken (ingen sovmorgon här inte), och legat och funderat på jobbet: om allt vi ska beställa/köpa, hur vi ska göra med inskolningarna, hur vi ska möblera osv.
Så nu är det sovdags! Ska fortsätta läsa en spännande Harlan Cobenbok, som jag började på igår.

God Natt!
Skrivet av Camilla klockan 21:15 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 25 mars, 2008 10:30, Blogger Gitte

    Låter som en skön helg med både tid för film,läsning,äta god mat,slappa och röjja!!! Min långledighet försvann av 2 dgr sjukdom.. Jobba nu lagom i veckan så du orkar med en fika på söndag!!Det ska bli SÅ kul!! kram gitte  
  • Skrivet 25 mars, 2008 18:40, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Så, nu har jag läst ikapp!
    Vad kul det låter med nya jobbet, det blir nog toppen! Skönt att få kommaigång och slippa viakriera på andra ställen.

    O vilken dramatik med flickorna! Ojojoj, tur att det löste sig så bra till slut!

    Kram, Lotta  
  • Skrivet 27 mars, 2008 22:30, Blogger Lena

    Det där med att vakna tidigt och tänka på arbetet tycker jag inte riktigt om. Se nu till att du blir utsövd och får andnings pauser !!!!!