ONT!!!!
15 april 2008

Så var då operationen av visdomstanden gjord! Var så nervös innan, så jag trodde jag skulle kräkas..
Men själva operationen var väl egentligen inte så farlig..fick ju rejält med bedövning så det gjorde inte ont. Det spändes en del i käken och det hördes en massa brummande och knakande, men ont det gjorde det inte. De både skar upp tandkött, borrade runt tanden, bände så tanden skulle lossna och sydde i hop tandköttet.
Blödde rejält också, men jag hade en stor kompress i munnen ett par timmar efteråt.
Och så länge bedövningen satt i kändes allt ok, men när den släppte..så fy farao! Har så j-a ont, så just nu vet jag knappt var jag ska ta vägen. Har tagit starka värktabletter, men tycker inte det hjälper ngt vidare..
Har legat i sängen sedan jag kom hem, men gick upp för en stund sedan för att försöka få ner lite fil i magen. Blir väl bara lite flytande idag.
Ska vara hemma imorgon också..hoppas värken ger med sig lite då. De på käkcentralen sa att jag kunde ha fruktansvärt ont i 3-4 dagar. Men att det också kunde gå snabbare..och snabbare hoppas jag på, för denna värken står jag inte ut med!!
Skrivet av Camilla klockan 15:06 | Permalink |


4 Kommentarer: