Födelsedag!
10 april 2008

Idag fyller dottern 12 år!:) Tänk vad stor hon har blivit-tiden går så fort. Tycker inte det är länge sedan hon var en liten bebis. Nästa år blir hon tonåring!!
Vi sjöng för henne tidigt i morse..redan 6.30. Blev lite blandade presenter,tex The Sims-Jorden Runt, DVD-box med första säsongen av OC, kläder, bok och smink. Speciella öronproppar till flygresor fick hon också..bra nu när vi ska till Turkiet. Sist hon flög fick hon så jätteont i sina öron.

Nu på kvällen har vi varit ute och ätit på restaurang. Jag var sugen på en pizza, så det blev en kebabpizza. De andra åt kebabtallrik och plankstek. Gott gott, och så skönt att slippa laga mat.

Fredag i morgon, och sista dagen på våra inskolningar (en pojke började en vecka senare, så han inskolas nästa vecka också). Det har blivit en del skrik denna veckan, speciellt för vissa barn på sovvilan, men det har ändå gått över förväntan.Idag har de ätit både frukost, lunch och mellanmål, lekt i rörelserummet, varit ute på gården och sovit.Känns som att de börjar komma in i det ordentligt.
Nästa vecka ska vi köra i gång med lite gymnastik, målning och sångstund.

Har jobbat 4 veckor på mitt jobb nu, och jag trivs så bra. Riktigt alla har ju inte gjort det- en kollega (inte på min avdelning) har redan sagt upp sig. Eftersom två avdelningar inte får barn förrän i höst, så får en del av dom hoppa runt som vikarier på de 3 närmsta förskolorna. Inget vidare kul för dom, och en har alltså redan tröttnat och går tillbaka till sin gamla tjänst. Lite tråkigt, men jag kan samtidigt förstå henne. När man tänkt att få vara med och starta upp en förskola och sedan få hoppa runt som vikarie i 4-5 månader..inte precis vad man tänkt sig.
Är SÅ glad att jag slipper hoppa runt!
Ny chef får vi också i juni..men det var vi nästan förberedda på. Vår nuvarande chef har för många förskolor att ha hand om (6 st varav 4 öppnat nu i vår), så de ska dela upp förskolorna på 2 chefer istället.

..33 dagar till vi reser till Turkiet - nedräkningen har börjat :)
...5 dagar till jag ska operera bort min visdomstand. Jag har ont i magen redan nu när jag tänker på det. Usch och fy!
Skrivet av Camilla klockan 19:40 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 10 april, 2008 20:52, Blogger Mindi

    GRATTIS till lilla dottern. :)
    Lilla och lilla ... stora är det väl nu. Bara ett år kvar till tonåring... jisses. :)

    Kram kram
    M I N D I  
  • Skrivet 11 april, 2008 11:00, Anonymous Anonym

    Ska tänka på dig på tisdag!!
    Lätt för mig att komma ihåg då fyller Lucas 9 år..
    Vad tog tiden vägen?
    Hälsa Johanna o gratulera från oss..
    Nu ska jag kurera min magsjuka..

    Kram

    Malin  
  • Skrivet 11 april, 2008 16:10, Blogger Lena

    Ja dom börjar bli stora våra barn !!!!
    I nedräkningen saknade jag DIN födelsedag !!!!
    Och du !!! du ska operera ut den där tanden, det kommer att gå sååååååå snabbt och bra tänk om tandläkaren hade gått på den med bara tång, då hade du kunnat få ont i magen.