Espresso House
30 mars 2008
Är nyss hemkommen från Espresso House, där jag och mina tre fd kollegor (från min förra förskola) har haft lite återträff. Tre av fyra kollegor har fått nya jobb, men vi bestämde tidigt att vi ville fortsätta hålla kontakten eftersom vi har trivts så jättebra ihop . Från att ha haft nästintill daglig kontakt till att inte ses så ofta har kännts konstigt..men nu ser man fram emot våra träffar!
Vi har ätit och druckit gott (grillad kycklingbaguette och chai latte) och "pladdrat på". Underbart roligt att ses igen! Nu ser jag fram emot vår nästa träff om 4 veckor! :)

Igår hade jag också återträff med ytterligare en underbar fd kollega. Vi har jobbat på samma avdelning i ett antal år, och också trivts så himla bra ihop. De sista 3 år jobbade vi dock på avdelningarna bredvid varandra. Hon kom hit med sina barn igår eftermiddag- hennes son är 1 år äldre än min och hennes dotter ett år yngre än min, så vi har träffats med barnen en hel del. De kommer också jättebra överens. Vi fikade med kladdkaka och pratade i 5 timmar (!!). Vi ska också hålla kontakten, och träffas med jämna mellanrum. Ser också fram emot dessa träffar! :)

Jätterolig helg med andra ord, och nu känner jag mig laddad inför en ny arbetsvecka. På tisdag kommer de sex första barnen!

Snobben mår förresten betydligt bättre. Ögat är fortfarande blått, men inte alls så mycket. Färgen har dämpats ner betydligt. Förhoppningsvis blir det helt bra!

Skrivet av Camilla klockan 16:58 | Permalink |


10 Kommentarer:


  • Skrivet 30 mars, 2008 17:46, Blogger Gitte

    Som du har pladdrat hela helgen!!! Och du och M satt alltså o hade det lugnt i lika många timmar som en annan gick runt o undra VART har jag ställt min vagn ??? Som tur va så hitta jag den var gång..

    Det var jättekul idag,såg nu att barnloppis datum nu är klara o naturligtvis DEN dagen VI ska träffas nästa gång!!!  
  • Skrivet 30 mars, 2008 20:14, Anonymous Anonym

    Hej Vännen

    Tack för igår :)
    Det var jättetrevligt och tiden bara flög iväg..
    Barnen frågade när vi kom hem när vi skulle ses nästa gång..
    Så detta får vi göra om..
    Försöka att jobba imorgon..
    Hoppas bara att min foglossning inte blir värre..
    Saknar dig fortfarande på jobb

    Kram på dig

    Malin  
  • Skrivet 30 mars, 2008 21:48, Anonymous Anonym

    Tack för en trevlig eftermiddag...
    Jag fortsatte att pladdra med en vännina som jag inte träffat på ett tag nu i kväll också.
    Det har blivit en del kaffe under dagen.
    Ha en bra vecka vi ses

    Kram W  
  • Skrivet 31 mars, 2008 03:11, Blogger ~~♥ Mamma Millan ♥~~

    Till en Camilla från en annan camilla!!
    Fin blogg!!!!

    Ha en härlig vecka!!!

    ~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
    ~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~  
  • Skrivet 31 mars, 2008 12:59, Blogger ikas

    Hej

    Vad roligt att höra att Snobbens öga är bättre. Min dotter berättade med förskräkelse vad som hade hänt och var så bekymrad över hr de skulle gå för honom :o))
    Vad roligt att ni håller kontakten! Sånt är guld värt. Man ska vara rädd om trevliga bekantskaper.

    Kram kram  
  • Skrivet 02 april, 2008 09:44, Blogger Mindi

    Vad KUL att träffas så. :)
    Vi är några från mitt jobb (varav de flesta har slutat alltså) som brukar försöka ses en eller två ggr per år då vi går ut och äter och så. MYSIGT!

    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 02 april, 2008 21:05, Anonymous Anonym

    Hej där :D
    Låter som ni hade det kanoners på er träff ;)

    det är bra när man kan ta vara på kontakten :D

    JO då jag fick förlängt :D
    Är SÅÅÅÅ tacksam att jag valde att stanna hos er !!!

    Å javisst...jag blev väldigt förvånad själv när jag upptäckte att lilla jag kunde ha en liten hitlersida ha ha ha...
    men måste man så måste man ju ;)
    Kollegan M har nog fått upptäcka det idag med ena vikarien har jag hört ;) Den andra har ju vi kvar på vår avdelning...underbar avlastning där ;) ha ha

    Kom på nu att jag ska fixa blogg till W...
    Har inte ens haft tid för min egen :( men jag ska styra upp det ;)

    Har ju levt livet nu...är ju gräsänka ha ha ha..

    Massa Kramar
    och hoppas det känns bra med dom nya barnen...hörde att du var snabb att hamna på rätt avdelning ;) he he  
  • Skrivet 03 april, 2008 07:21, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Vad mysigt det låter med träffarna! Kul!

    Kul att äntligen få träffa de nya barnen!

    kram  
  • Skrivet 03 april, 2008 21:26, Anonymous Anonym

    Camilla, jag har också läst alla Mari Jungstedts böcker. De är verkligen toppen!  
  • Skrivet 03 april, 2008 22:06, Anonymous Anonym

    Det hade varit kul om du vill rösta på min blogg här:
    http://sicastyle.blogg.se/1207034921_tvling_veckans_blogg.html