Hektisk vecka
03 april 2008
Har precis tittat på första avsnittet av Medium (första för denna säsongen). Det är en serie som jag verkligen gillar..har nog tittat på alla avsnitt tror jag..och nu är den inne på fjärde säsongen! Skönt att kunna sitta ner i soffan och slappa framför en favoritserie..det har ju inte blivit mycket av det denna veckan!

Veckan har verkligen varit hektisk! I tisdags var det sonens simskola på kvällen, i går sonens föräldramöte kl 19-21.15 och idag efter jobb körde jag dottern och hennes kompisar till deras dans. Under tiden de dansade körde jag och handlade lite på Citygross. Hemma halv 8!
Känner mig helt färdig- värker i hela kroppen! Ska bli skönt att få sova..och det ska jag göra så fort jag har skrivit färdigt detta blogginlägg.

I tisdags började de första barnen på vår förskola. 7 barn födda 2006. Vi hade drop-in 1 timme första dagen, då vi bjöd på fika, barnen fick leka lite och föräldrarna tittade runt litegrann.
På onsdagen kom de i 2 omgångar, så att vi hade mer tid för att prata med föräldrarna. Berätta om vår verksamhet, alla rutiner osv.
I dag har föräldrarna fått gå ifrån och suttit i personalrummet i 1-1,5 timme.
Det har fungerat jättebra! Barnen har lekt omkring och verkat trivas..inte mkt gnäll alls. Ingen av barnen har haft svårt för att lämna föräldrarna.
Imorgon ska barnen stanna i 2 timmar, och föräldrarna ska gå ifrån..några i personalrummet och några åker hem.

Så roligt att ha fått in lite barn. Jättegulliga barn och jättetrevliga föräldrar!
På måndag börjar ytterligare en pojke, så då blir vi 8 barn!

Eftermiddagen ägnar vi fortfarande till att skruva ihop saker (hyllor, docksängar,serveringsvagn m.m.), köpa saker, packa upp beställningar och pyssla och fixa till avdelningen. Nästa vecka kommer barnen att stanna längre, så då blir det inte mycket tid för sådant!

Imorgon efter jobb väntar en tur till Skopunkten med dottern och sonen. Båda behöver nya vårskor!

Sov gott på er!

Skrivet av Camilla klockan 22:02 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 04 april, 2008 15:13, Blogger ikas

    Åååå, vad roligt att få köra igång en ny avdelning så där och få vara med att lägga upp rutiner m.m

    Trevlig helg!

    Kram  
  • Skrivet 04 april, 2008 17:59, Blogger Gitte

    Hektiskt värre hör jag.. idag blev prinsessan ledig!!! Syskonen var ju hemma för gubba hade planering. OCH vad tror du då att jag gör?? Först lite i chock, herregud vad jag kan göra saker i dag... sen jo då förrådet,sortera, leveranser som kom, slipa bord som ska målas osv... och sen va den dagen slut! Och ett besök till skoaffär har jag inbokat i helgen för nu är det vår!!  
  • Skrivet 04 april, 2008 19:00, Blogger Johanna

    Ja.. Tjingling var bra tack :)

    //Jojjan.  
  • Skrivet 05 april, 2008 19:15, Blogger Lena

    Hallå skruvar du fortfarande !!!!

    Här hemma har det också varit en hektisk vecka, N har börjat jobba så det blir till att om strukturera handling tvättning och städning här hemma, N har ju skött mycket ytav markskötslen under tiden han har varit arbestlös.  
  • Skrivet 06 april, 2008 15:13, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Jag var med ocj startade en ny förskola 1989 när jag var helt nyutbildad. Det var roligt MEN mycket jobb. Kram / Maria