Jäkla buss!
13 april 2008

I fredags kväll skulle jag köra och hämta min föräldrar, min syster och min dotter
vid Baltiskan där de såg på Sound of Music (med bla Pernilla Wahlgren och Tommy Nilsson). Jag var ute i god tid, för när jag körde dom dit var det fullkomligt bilkaos med långa köer!

Ställde bilen precis i närheten av utgången..längs med vägen där redan massor av bilar stod. Precis efter en liten utfart från en större parkering.
Fler och fler bilar kom, och det blev mycket riktigt bilkaos även då. Bilar som skulle köra ut/ köra förbi, massor av folk osv. Mörkt ute och regnet öste dessutom ner, så man såg inte så mycket heller.

Men helt plötsligt ser jag en VÄLDIGT STOR buss som försöker svänga in på gatan och klämmer in min bil. Farligt nära min bil. Jag vevar ner rutan, och han ber mig köra lite längre fram. Någon meter fram kommer jag sedan står en annan bil parkerad där. Men jag ser också att de håller på att hoppa in i sin bil, så jag tänkte ju fortsätta längre fram när bilen kört sin väg.
Men busschauffören är otålig och forsätter svänga, och då hör jag bara hur min bil"krasar till" där bak=bussen har kört på mig!!

Ilsken som ett bi hoppar jag ut ur bilen och börjar skälla på busschauffören!!
(Hade fått mens den dagen också!! Extra ilsken då, kan jag lova).
Han försöker få det till att det var mitt fel- jag fick ju inte stå där precis efter korsningen. Nä, det fick jag ju kanske inte- men det var ju bilar som stod kors och tvärs och jag kunde ju inte precis flytta mig. Det ger ju inte honom rätten att köra på mig. Hade han bara lugnat sig lite så hade det ju aldrig hänt!

Bilen var ju lite intryckt+lackskador, så jag sa att jag måste ju ha bilnummer osv. Men min buss då, svarade den dumme chauffören. Vaddå hans buss? Syntes inte en skråma. Han skrev ner bussnumret bara, men jag sa att jag minsann behövde hans namn och telfonnummer också. Så det fick jag ju tillslut.
Så arg jag var! Visst det är inte lätt att svänga en buss, men hade han bara lugnat sig, så hade min bil klarat sig oskadd!

Sedan ringer han igår eftermiddag, och undrar om vi inte kan sköta det själva! Hans son är billackerare och kunde fixa vår bil. Så blev det ju inte så fasligt dyrt!
De kunde ha vår bil ett par dagar och fixa skadan, så skulle jag få låna hans bil under tiden!! Men vad tror han? Vi har en ny bil med dyra billån, inte sjutton låter vi hans son fixa bilen heller? Det får vi ju fixa genom försäkringen och en ordentlig bilfirma ju! Vilka människor det finns! Grrrr...
Skrivet av Camilla klockan 10:53 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 13 april, 2008 17:18, Blogger Lena

    Jag fick läsa detta två gr, buss och lastbilsch tror att dom äger trafiken och att alla som kör mindre ska flytta sig, han hade inte riktigt koll på kaoset du uppmärksammade och hade han haft sina vilotider som han skulle innan det hände, dom har väldigt stränga regler kring detta.
    Bussbolaget som han arbetar under har också försäkringar.

    Jag har en kompis vars föräldrar gick med på att bilen dom skadade skulle ordna med rep utav bilen och skicka kvittot till dom sen. Du kan tänka dig vad som var på det kvittot.  
  • Skrivet 13 april, 2008 18:18, Blogger Gitte

    Hua detta lät ju fruktansvärt, förstår din ilska! Men tur att du inte skadade dig...
    Jag har fortfarande svårt att se mig dig arg, du har liksom inte visat den sidan ngn gång...  
  • Skrivet 13 april, 2008 20:36, Blogger Gitte

    Angående vår träff så KAN vi ju då på söndagen sitta tillsammans o sälja tillsammans.... men då blir det ju ingen god chai tea förståss.  
  • Skrivet 14 april, 2008 11:03, Blogger Laila

    Jag skulle ha blivit lika arg som dig!!! Allt folk ska ha så jäkla bråttom i trafiken då. Störst går först verkar dessutom vara mentaliteten.

    Å gå för jösse nammen int emed på en sån förlikning! Skulle jag aldrig våga lita på!