Snobben
13 juni 2008
Mannen och dottern har varit med Snobben på djursjukhuset i förmiddags-han börjar bli en riktig stamkund där!
De fick röntgat tassen ännu en gång, och nu syntes det tydligt att det var någon inflammation mellan benen. Tassen kommer förmodligen aldrig att bli helt bra..han ska nu ta smärtstillande i 2-3 veckor, och förhoppningsvis kommer han att börja stödja på sin tass. Gör han inte det så finns det inte så mycket mer att göra. Då har vi att välja på amputation eller avlivning!! :(
Hoppas verkligen att han blir bättre..vill ju inte behöva avliva honom (amputation blir det ju knappast tal om). Han är så tam, tillgiven och kelig- och vi vill inte bli av med honom.

Skönt med helg igen! Sonen, dottern och jag har varit iväg på Mobilia och letat presenter. Dottern ska på fest imorgon till en klasskompis och vi andra ska till våra kompisar N och J- deras barn har fyllt år. Fick fixat presenter till alla. Örhängen, böcker och Sverigekalsonger (plus blå och gul färg att måla i ansiktet). Efteråt åt vi på ett matställe där det fanns både Burger King och kinamat. Barnen tog Burger Kingmat och jag åt en "chinabox" med nudlar, kycklingspett och jordnötssås. Gott!

Resten av kvällen tänker jag tillbringa med Camilla Läckbergs bok. Har fått Mari Jungstedts senaste bok denna veckan, och den ska läsas så fort "Sjöjungfrun" är slut.
Skrivet av Camilla klockan 22:15 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 13 juni, 2008 23:32, Anonymous Anonym

    Läs detta inlägg:
    http://junitjejen.se/2008/june/bubblare.aspx
    Det hade varit kul om du hade gjort det, som står där!
    Ha en trevlig helg!  
  • Skrivet 15 juni, 2008 07:11, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Stackarn med sin tass :( Jag läser Marie Jungstedt nu och flera på hyllan. Läckberg med. Jag lånade 8 böcker av de 2 på bibblan. Kram / Maria  
  • Skrivet 15 juni, 2008 09:34, Anonymous Anonym

    Mari Jungstedts bok måste jag införskaffa. Jag älskar hennes böcker!!
    Du vet väl om att du kan rösta på min blogg en gång per dygn här:
    http://www.theguide.nu/bloggtoppen.htm
    Ha en trevlig söndag!  
  • Skrivet 15 juni, 2008 15:29, Blogger Gitte

    Trist med snobben... hoppas det blir bra. Mumsigt med thai o jordnötssås.

    DU har ju 2 riktigt bra böcker att avnjuta!!!! Jag måste oxå fixa dom... inför semestern. kramis gitte  
  • Skrivet 15 juni, 2008 19:58, Anonymous Anonym

    Ni är så fina mot ert lilla marsvin! Det värmer i hjärtat! Har hört att många marsvin kan få problem med fötterna! Jobbigt! Hoppas att det blir bra respons på medicinen. *kram*