6 juni
06 juni 2008
6 juni idag, och Sveriges nationaldag. Härligt med en extra ledig dag- helgen känns så mycket längre! Så borde alla helger vara! :) Stackars mannen är inte ledig- han jobbar både i kväll och imorgon kväll!

I förmiddags fick mannen åka iväg och hyra en elektrisk gräsklippare. Vår gräsmatta var inte klippt på över 3 veckor, och hade vuxit så mycket, så det inte fungerade med den vanliga gräsklipparen. Alternativet var att handklippa gräsmattan, men det kändes inte alls lockande.

Så kom mannen på den fantastiska ideén att vi kunde hyra den elektriska gräsklipparen..kostade bara 70 kr i timmen, och det var det alla gånger värt. Så nu är gräsmattan så fin så fin. Tyvärr är rabatterna inte lika fina..ser ut som djungeln..fina blommor blandat med väldigt mycket ogräs!! :( Så har det i princip sett ut sedan vi flyttade in här..vi har egentligen väldigt många fina blommor, men när det inte hinner skötas, så blir det INTE fint.

Har ändå tagit bort en hel del rabatter och sått gräs, men trädgården behöver göras om mycket mer. Vill ju ha en väldigt lättskött trädgård! För jag avskyr trädgårdsarbete! Usch, tycker inte alls det är roligt! Mannen gillar det och tycker det är avstressande att pyssla i trädgården (jag däremot tycker det är stressande)- men vi har ju aldrig tid!
Önskar man hade haft råd med en egen liten trädgårsdsmästare :) Hade inte varit dumt alls.


Barnen och jag har varit iväg på ett utomhusbad hela eftermiddagen. Solat och badat! Härligt!
Ska snart sätta igång med kvällens middag: kycklingfile´och potatisgratäng. Gott!
Skrivet av Camilla klockan 17:56 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 07 juni, 2008 08:04, Anonymous Anonym

    Vad bra att man kunde hyra den elektriska gräsklipparen! På grund av värmen, så är de flesta grsämattorna gula här. Det behövs lite regn nu. Samtidigt njuter jag av sommarvärmen.  
  • Skrivet 07 juni, 2008 21:07, Blogger Mindi

    Det blir så fint när gräsmattan är klippt. :)

    Jag såg att någon inte såg rubrikerna riktigt bra... Är det något du vill att jag ska fixa? Annars kan jag berätta var du ändrar det om du vill testa med andra färger. :) Själv ser jag det bra men det kan ju bero lite på hur man ser färgerna i ens dator osv.

    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 08 juni, 2008 18:36, Blogger Gitte

    Hej vännen ..
    Tack för gott sällskap o mkt god paj!! Jag har nu fått förklaring av sonen vad som är fel med din sida hos oss..... vi använder inte internet explorer utan mozilla firefox o det är då anledningen..... och då har jag inte alls det vita fältet med.