Skolavslutning
11 juni 2008
Skolavslutning har det varit idag för mina barn. Sonen har gått ut ettan och dottern femman.
Mannen fick gå på sonens avslutning och jag på dotterns. De har alltid skolavslutning i kyrkan, och det är alltid så fint när alla barnen sjunger. Efteråt var det lite avslutning i klassrummet..och det var ju lite speciellt i år, eftersom de byter skola till hösten när de börjar 6:an. De byter klass också, men dottern har fått med sig 2 kompisar till nya klassen. Alla barnen fick varsin ros nu när de slutade 5:an, en bok och CD-skiva med över 450 kort som är tagna på alla i klassen under de senaste 2,5 åren. Så kul att se! :)


Efter skolavslutningen cyklade jag iväg direkt till jobb..ja, och jobbet har ju inte blivit direkt som man hade tänkt sig!! Hade verkligen sett fram emot att vara med att starta en ny förskola, en förskola med 4 avdelningar. Men som det ser ut nu så har vi bara öppnat på 2 avdelningar..min avdelning i april och grannavdelningen i maj. De andra två avdelningarna skulle öppna nu i augusti, men så blir det inte, fick vi reda på igår på APT-mötet. Där finns inte tillräckligt med barn i kön.. så övriga kollegor får vara på andra förskolor i ett halvår..kanske tom i 1 år!! Övriga arbetskompisar har under dessa månader fått hoppa runt som värsta springvikarierna, och vissa av dom mår inte alls bra av detta..


Förstår ju att jag och mina avdelningskollegor har dragit vinstlotten- vi har ju inte alls fått vikariera utan fått öppna direkt..men det känns trist att alla andra jobbarkompisar som man trivs så bra ihop med, inte kommer att jobba med oss på evigheter. Och invigningen som skulle bli av i höst, kan ju knappast bli av? Inte när halva förskolan inte ens har öppnat. Inköpsstopp har vi också..kan inte köpa in minsta lilla..dåliga löneökning fick vi..förskolan känns helt öde när 2 avdelningar är helt tomma..ja, det är så mycket trist nu..så lite av arbetsglädjen försvann på vägen. :( Trivs som sagt på min lilla avdelning, men allt det andra känns inte så kul!




Skrivet av Camilla klockan 19:38 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 12 juni, 2008 09:21, Anonymous Anonym

    Hej,

    Vad konstigt, jag trodde att det fanns massor av barn i kö i Limhamn!! Men det är kanske inte där du jobbar?

    Kram  
  • Skrivet 12 juni, 2008 09:30, Blogger Gitte

    Ja det är inte alltid det blir som man tror o vill... jag känner ju igen det från min nystartade förskola..

    Pajen blev mumsig!!!! Populär hos hela familjen plus inbjudna grannar..

    Och visst tycker ju jag att det blev bättre med rosa!!!!!!!!!!!!  
  • Skrivet 13 juni, 2008 13:23, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Vad tråkigt att det inte blivit som du trott.
    Jag hörde om alla tomma platser, läste det i tidningen.

    kram