Dan före dan före dopparedan
22 december 2008
En dag kvar att jobba bara sedan är jag ledig tom 6 januari. Ska bli såååå skönt! :)
Började jobba redan 6.15 idag!! (i normala fall öppnar vi 7, men nu är det flera andra förskolor som är sammanslagna med oss i jul och de öppnar så tidigt)
Jösses, vad tidigt...inte kul att behöva gå upp kl 5. Kom ju inte i säng i tid igår kväll heller..

Hade lite komp att ta ut, så jag kunde gå hem redan strax efter 12.30, och det var skönt! Kände mig så himla trött då, så det var bara sängen som gällde när jag kom hem. Efter någon timmes tupplur, så kände jag mig lite piggare...
Imorgon stänger jag, så då slutar jag kl 17.30. Svärmor kommer hit på kvällen sedan. Mannen är ledig så han ska fixa någon middag..ingen julmat utan det blir nog egen fiskgratäng.

Julafton firar vi hemma hos mina föräldrar tillsammans med syrran med familj.

I går kväll var jag och mina kollegor och åt på restaurangen där vi hade fått presentkort av våra föräldrar.Var en spansk restaurang. Blev en massa smårätter såsom honungsmarinerat kycklingspett, gambas i vitlök, vitlöksfrästa champinjoner, lamm, friterade potatisklyftor med tomatsalsa, vitlöksbröd m.m. Supersmarrigt! En väldigt uppskattad julklapp!
Idag fick vi även varsin fin "julkakburk" fyll med chokladfudge som en förälder gjort. Mums!!
Chokladask och julblomma fick vi av en förälder förra veckan, så i år känns det som vi blivit riktigt "bortskämda" av våra föräldrar. Men det är kul med lite uppskattning! :)

Usch igår innan jag skulle iväg slog jag i min tå. Visst har man slått i sina tår mååånga ggr i benet på vår sänggavel, men en sådan smäll som igår har jag nog aldrig varit med om!!! :( Tårna vek sig på ngt sätt, och det gjorde så ont så jag trodde jag skulle svimma. Låg och vrålade, så ungarna kom rusande. Ville bara vara i fred så jag kunde ligga och vråla en stund.. Ett dygn efter har jag fortfarande jättejätteont! Kan inte gå på foten, går på hälen/sidan, och min tredje tå är lila-blå.
Hoppas det blir bättre fort, för nu i jul hade jag ju tänkt börja vara flitig med mina gåstavar igen! Har också lovat en kompis att köra något pass på Friskis och Svettis.. Håll tummarna att det blir bättre SNART!
Skrivet av Camilla klockan 19:44 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 22 december, 2008 23:10, Blogger Vicki

    Skönt att börjar sin ledighet snart. Synd att du har stängning sista dagen bara!!

    Behöver du inte gå till läkaren med dina tår?

    Önskar dig också en riktig GOD JUL

    Vicki  
  • Skrivet 23 december, 2008 10:04, Blogger Malin

    God jul önskar jag dig o din familj!!

    Kram

    Malin  
  • Skrivet 23 december, 2008 12:38, Blogger Lena

    Ibland är saker ivägen för ens känsliga små tår, tår gipsar dom inte precis du får tejpa ihop dom som stöd.

    Gittge och jag pratade om en liten sol träff ev den 5 jan på ett fika ställe vid lunch tid, hur har du det då ????

    Ha en riktig skön jul nu !!!
    Lena, som saknar dom goda tryffel kulorna du gjorde förra julen.  
  • Skrivet 23 december, 2008 23:33, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Kikar in och önskar God Jul!! kram Maria  
  • Skrivet 23 december, 2008 23:33, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Kikar in och önskar God Jul!! kram Maria