Fyra dagar innan jul
20 december 2008
Fyra dagar kvar till julafton bara, men än har jag 2 dagar kvar att arbeta innan jag får min efterlängtade julsemester! Ska bli underbart att vara ledig ända till den 6 januari.

Igår efter jobb, så åkte vi för att fixa julgran. Dottern och jag gick bara snabbt in i affären för att köpa ett par saker, och under tiden skulle mannen och sonen titta på granar. Normalt brukar det ta tid innan de kan bestämma sig, men igår gick det minsann snabbt undan. Var inne i affären högst 5 min, och när vi kom ut var granen redan färdigpaketerad i nät och betald!

Klädde granen på kvällen, och den blev så fin så fin! Är mysigt när granen kommer in, blir lite mer julstämning. (Fast när väl nyår varit, så brukar jag vara trött på den, och i början av januari åker den ut).

Början av veckan började med VAB. Sonen var ju sjuk i helgen, men eftersom han var pigg i söndags trodde vi att han skulle kunna gå på måndagen. Men på måndagsmorgonen låg han och vrålade på golvet för han hade så ont i magen, så då kunde jag ju bara inte skicka iväg honom. Fick vara hemma även på tisdagen, men sedan kom han i väg till skolan på onsdagen. Helt bra är han ändå inte..han har fortfarande lite ont i magen emellanåt, men aptiten börjar väl komma tillbaka. Vet inte om det kan vara ett släng av magkatarr- han har ju haft det 2 ggr tidigare och just i december. Vi får avvakta och se. Dottern har också varit hemma i veckan, förkyld och hängig. Hon var bara på sin skolavslutning igår.

Sonen spelade blockflöjt i kyrkan på sin skolavslutning igår, och det var jag ju tvungen att titta och lyssna på. Körde dit på min lunchrast (även om rasten blev lite längre..men det var lugnt på jobbet igår), och det var så fint att höra många andraklassare spela julsånger på flöjt! :)

Idag har barnen varit iväg och klippt sig, och efteråt passade vi på att fika hos mina föräldrar. Väntar bara på att mannen ska komma hem från jobbet nu..ska iväg och fixa ngn liten julklapp till och sedan vill jag försöka hinna med att veckohandla. Är så tomt i både kyl och frys för tillfället.

Imorgon ska jag ut och äta på en restaurang med mina 2 kollegor plus en vikarie som vi har haft i ett par månader. I julklapp av våra snälla föräldrar och barn på jobb, fick vi ett presentkort på en restaurang i Malmö. Så gulligt av dom! :) Blev jätteglada och det är ju en perfekt present. Härligt att kunna gå ut och äta utan att det kostar en något, och så är det såklart härligt att kunna umgås med sina kollegor ett par timmar utanför jobb.

Ikväll blir det nog bara mys i soffan framför någon bra film!
Skrivet av Camilla klockan 13:53 | Permalink |


6 Kommentarer:


  • Skrivet 20 december, 2008 14:25, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Vad fin gran ni har!

    Skönt med en lång ledighet.

    Trevlig helg!

    KRAM från Eva  
  • Skrivet 20 december, 2008 16:26, Blogger Gitte

    Herregud sååååååååå trevlig present från nöjda föräldrar. Ska inte klaga, men är tacksam för min choklad ask.... vi hörs snart kram gitte  
  • Skrivet 20 december, 2008 22:24, Blogger Vicki

    Trevlig det där med presentkortet från föräldrarna!!

    Vilken resturang i Malmö blev det?

    Vicki  
  • Skrivet 21 december, 2008 08:13, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Tack så mycket! Kram Maria Ps: De sa igår att livet börjar vid 40,,,  
  • Skrivet 21 december, 2008 22:19, Anonymous Anonym

    Hallå Camilla :D
    jag har inte varit speciellt aktiv och är väl egentligen inte det nu heller...så har faktiskt knappt varit här inne och snokat heller...men nu e jag lite uppdaterad :D Mysiga föräldrar ni verkar ha ;D Alltid bra!
    Vad sött med snöflingorna som kommer när man rör på muspilen ;) GOD JUL och GOTT NYTT ÅR
    Massa kramar Deana  
  • Skrivet 22 december, 2008 13:59, Anonymous Anonym

    En sådan fin julgran!!
    Jag passar på och önskar dig en riktigt GOD JUL!