Piroger
28 december 2008
Min vän Mindi bjöd på supersmaskiga piroger när vi besökte dom i somras, och barnen har pratat om dessa piroger många gånger sedan dess. Undrat när vi ska baka egna. Och nu när vi är lediga, så får man ju passa på att göra som man lovat. Så idag har vi gjort en stoooor sats med piroger. Blev 4 bakplåtar med piroger - perfekt att frysa in och ha som lunch ibland.
Gjorde varsin jättestor pirog idag som vi hade till middag och till det en jättegod vitkålssallad (cole slaw), även det recept från Mindi. Mums, blev supersmarrigt! :)

Annars har det varit en ganska så lugn helg! Mannen jobbar, så jag och barnen har varit själva. Fast igår var det nästan bara dottern och jag hemma....körde sonen till bästa kompisen vid 11-tiden. Senare ringde han och ville sova över hos kompisen, så han kom inte hem förrän i förmiddags. Dottern och jag åkte och veckohandlade på Maxi igår.

På eftermiddagen satt hon vid datorn och spelade Sims, och själv satte jag mig i soffan och tittade på en film, Irene Huss-Eldsdansen. Jättebra! Skulle sedan lämna "sova över grejor" till sonen, och då passade dottern och jag på att gå en lång promenad (det behövs ju verkligen efter allt onyttigt som man stoppat i sig under juldagarna). Sedan blev det TV hela kvällen. Såg en film med Gwyneth Paltrow "Over the top" som vi fyndat på Maxi för endast 39 kr. Den gillade vi jättemycket. Blev 2 avsnitt House också när väl mannen kommit hem från jobbet.

Idag har det blivit en snabb tur till ett shoppingcenter med dottern. Var ute efter jeans till henne, och som tur var satt första paret som hon provade perfekt. :) Vilken tur man har ibland!! Fort hem igen- var inte alls intresserad av att trängas inne på rean- var gräsligt med folk även idag.

Men imorgon ska jag faktiskt in och titta på rean ett par timmar. Dottern tar med en kompis, så de går själva och tittar. Ska avsluta shoppingturen med en fika på Espresso House med min fd arbetskollega Gitte. Ska bli sååååå kul att ses igen- var alldeles för länge sedan sist!

Nu ska jag slappa lite igen och läsa en bok! :)
Skrivet av Camilla klockan 20:55 | Permalink |


15 Kommentarer: