Såååååå ont!!!
05 januari 2009
År 2009 har ju verkligen inte börjat bra för mig. Migrän kvällen innnan nyår, och sängliggandes i 3 dagar. Och efter att ha legat i sängen i 3 dagar, så hade jag väldigt ont i ryggen. Trodde ju det skulle gå över när jag började vara uppe igen, men icke...istället har det blivit mycket värre!!! :(

I lördags eftermiddags började det bli riktigt outhärdligt, och igår blev det ännu outhärdligare!!
Sitter i höger höfthöjd, men bak på ryggen då, och strålar ner i hela benet. Emellanåt har jag riktigt svårt att gå! Klarar inte av att böja mig, kan knappt sätta mig ner på toaletten, sover dåligt och igår när vi varit och fikat hos mina föräldrar kom jag knappt in i bilen. Började gråta så ont det gjorde!! Känns som det har låst sig rejält i ryggen, och emellanåt hugger det till som bara den.

Har inte haft problem med ryggen innan, men det är verkligen ett helvete! Känner sig totalt handikappad! Kan ingenting!! Kan inte få av mig jeansen själv, kan inte böja mig ner och ge marsvinen mat, i morse kom jag knappt upp på andra våningen, kan inte sätta in i diskmaskinen, kan inte plocka undan, kan knappt sitta ner m.m.

Har så ont och är så uttråkad! Vet inte vad jag ska göra! Har redan ringt och sjukskrivit mig till onsdag..kan knappast ta hand om 17st 1-2-åringar, när jag knappt kan ta hand om mig själv.

Någon som har något tips på hur man blir av med det ryggonda? Vet inte vart jag ska vända mig..till läkare, sjukgymnast, chiropraktor, naprapat eller?
Skrivet av Camilla klockan 19:05 | Permalink |


1 Kommentarer:


  • Skrivet 05 januari, 2009 19:57, Blogger Gitte

    Kära goa vän..... lider med dig. Har inga mer förslag än dom du själv radade upp.... jag har ju blivit hjälpt av sjukgymnast vid mina ryggproblem o arm. Min kollega gick till en kiropraktor nu när hennes rygg hade låst sig... Och naturligtvis är det ju helg nu.... men försök att få tag i ngn på onsd. om du orkar så länge... hjälper inte smärtstillande av ngt slag?? Minns du när jag fick panik på jobbet för ngt år sen, när ett barn fastnade i en barnstol o jag vred mig....??? Fy, jag lider med dig... den gången fickjag mirakel medicin av W o det lindrades..