År 2008
06 januari 2009
Blev inspirerad av Gitte och Malin att göra en sammanfattning över året som gått. Här kommer min lista! :)

Januari: Började mitt nya liv. Köpte mig en stegräknare, åt nyttigare och lyckades gå ner 3,8 kg!! Motivationen var på topp. (tyvärr höll den väl inte mycket längre…)Hann också med en pencillinkur pga en envis bihåleinflammation.

Februari: Mannen fyllde 40 år, och vi hade 40-årsfest här hemma. Mannen och jag var också på teater på tu man hand och såg ”Little shop of horrors”. Dottern blev till hennes stora lycka fotograferad som modell för tidningen Julia.

Mars:Ännu en pencillinkur..denna gången pga inflammerad visdomstand. Aj aj aj! Slutade jobbet på förskolan som jag varit på i 9,5 år, och började på en nyöppnad förskola här i närheten. Vårt marsvin Snobbens ena öga lyste helt ljusblått när vi kom hem en dag. På djursjukhuset lyckades de få bort ett frö som smugit in i ögat och skadat hornhinnan. Lyckligtvis hjälpte ögondroppar, och Snobbens öga blev normalt igen.

April: Dottern, sonen och jag fyllde år. Jag fick en Soda stream, som används väldigt flitigt här hemma. Opererade bort min visdomstand. Ingen trevlig operation, och fy vad jag mådde efteråt..men så här i efterhand så är det underbart skönt att ha blivit av med den.

Maj: Hade vi en härlig semestervecka i Turkiet! J

Juni:Vårt marsvin Snobben blev sjuk igen: inflammerad framtass, så han fick hoppa runt på tre ben, stackaren. Blev flera turer till djursjukhuset.
Min vän Malin fick sitt tredje barn, Hugo.

Juli: Semester! Härligt! Det blev besök på Bakken i Danmark, bad, många härliga träffar med kompisar, bio, minigolf och så åkte vi och hälsade på min vän Mindi! Tänk vi har brevväxlat och hållt kontakt med varandra sedan jag var 8 år! Vi fick flera trevliga dagar hemma hos Mindi med familj och besökte även Leksands Sommarland och Orsa Björnpark med dom.

Augusti: Större delen av månaden gick åt till sonens sommar-simskola (3 veckor)- och oj, vad han lärde sig mycket. 9 st simmärken lyckades han klara av. Mannen och jag hade 7 årig bröllopsdag, och den firades med hela familjen på restaurang Nathalie. Fondue. Mums!

September: en intensiv månad på jobb. Många inskolningar, och flera överinskrivningar.

Oktober: Min kompis Malin gifte sig. Hemligt bröllop i samband med dop. Jättevackert bröllop, och Malin var så fin i sin brudklänning.

November
: Firade mina föräldrar 40-årig bröllopsdag, och jag och min syster ordnade en jättegod ”bröllopsdag-middag”.

December: Mamma, syrran och jag åkte över och shoppade på Fields i Danmark, en lördag. Härligt att shoppa och äta ute bara vi ”tjejer”.
Julklappshandlande och julförberedelser.Vaknade av att hela huset skakade en morgon=jordbävning. Läskigt! Julafton firades med syster m familj hos mina föräldrar. Jättemysigt. Året avslutades som sagt inte så bra- jag liggandes i migrän.
Skrivet av Camilla klockan 10:22 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 06 januari, 2009 11:03, Blogger Gitte

    Oj det var ju en hel del som man hinner med på ett år eller hur???
    Hoppas ditt ryggonda är bättre, men du sitter väl ner nu vid datan i alla fall? Styrketräna, är ngt som jag har fastnat för, det är så fritt o kul , du sköter dig själv o tävlar mot dig själv att öka ut tiden eller vikterna sen sist.... snart så ska jag börja igen... vardagen kommer imorgon o det är nog bra. Ju fler sidor jag läser hos duktiga o motiverade människor ju mer blir jag nog ändå peppad??
    Jag förstår att du inte vill att ngn ska röra din rygg... jag minns den gången med mig, när alla kom med olika ideer o jag tillslut sa stopp - rör mig inte.

    Nej nu ska det röjas vidare, mannen o söner är iväg.  
  • Skrivet 06 januari, 2009 19:17, Blogger Mamma till flera...

    Jätteroligt att läsa om ditt år!  
  • Skrivet 06 januari, 2009 20:22, Blogger Vicki

    Din ryggonda påminner lite om min som jag hade i okt. Jag har aldrig hatt ont, gick till VC. Fast dem sa att jag skulle fortsätta jobba men till slut klara jag inte det. Jobbar på småbarnsavdeling. Fick tips om en duktig kille på FMC så jag gick dit. Där fick jag verkligen hjälp och till slut blev jag helt bra. Kostar lite att gå dit men det var det faktiskt värt. Jag hade hört att man skulle ha värme så jag gick tom och la mig i solariet för jag trodde jag skulle bli bättre. Rätt korkat!!! När jag kom till honom på FMC sa han du ska ligga på is flera gången om dagen eftersom jag fått en inflammation. Så det är ett tips.

    Läste din 2008 såg att ni fyllde år i april. Vilka datum? Min dotter fyller också i april.

    I maj var ni i Turkiet. Var var ni och när? Vi var också i Turkiet i majmånad.

    Ha det bra,vicki