Oj, vad det snöar!
10 februari 2009
Här nere i Skåne är vi ju inte bortskämda med snö, men sedan i eftermiddags snöar det som bara den! Flera månader för sent! Snön vill jag ha i december/januari- inte nu när det snart är mitten av februari. NU längtar man efter våren! Men vi får väl se hur länge snön blir kvar..är det som vanligt så är det väl slask imorgon!


Vägde mig i måndags morse, och hade faktiskt gått ner 2,6 kg första veckan! Känns jätteskönt med ett sådant resultat- nu känner jag mig ännu mer motiverad!! :) Blir väl inte lika bra resultat nästa vecka, men jag är nöjd bara vågen pekar neråt.. Tog faktiskt med dottern till Friskis & Svettis i söndags kväll. Vi provade ett Ki-yoga pass. Det var mysigt..lugnt, avkopplande och ändå lite ansträngande (vid de "akrobatiska rörelserna" ..fniss). Var ett precis lagom pass för att se vad min rygg klarade av. Kände av ryggen lite grann, men det ska nog gå att träna med den så smått. Tänkte bli lite mer flitig med stavarna, och kanske "damma av" min crosstrainer här hemma!! Sedan så småningom så ska jag börja styrketräna! :)

Mannen fyllde 41 år igår. Det firade vi med goda mackor med räkor, ägg, avocado och svart kaviar. Mums! Han önskade sig ingenting, men det blev en DVD-skiva och en årsprenumeration på en fotbollstidning. På lördag ska vi ha kalas. Har ingen aning om vad vi ska bjuda på! Någon som har något förslag ?
Skrivet av Camilla klockan 19:51 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 10 februari, 2009 21:39, Blogger Gitte

    SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ duktig du är. Och vilket tok bra resultat efter en vecka. Jag gick också ner mkt första veckan sen har det tyvärr varit seeegt. Men man ska ju inte ha så bråttom som man egentligen vill. Du ska se, vi fixar detta, sen glider vi omkring vid sibbarp i sommar i nya snygga strandklänningar..
    Jag vill inte heller ha snö nu, sonen har ju precis börjat med fotbollsträningar o man får ju visa sitt engagemang att närvara, har ju inte pappa som tränare. Nej nu vill jag ha vår, eller jag kan ta med mig värmen när jag kommer hem från egypten, så där i början av april..  
  • Skrivet 11 februari, 2009 19:37, Blogger Vicki

    Är det första veckan som du börjat med vikten?? Bra resultat!! Håller du på själv eller går du på viktväktarna?

    Ska ni ha kak eller matkalas till helgen?

    Vicki