Dyr bil
25 mars 2009
I dag har vi haft bilen inlämnad på Bilia! Var tvungna att köpa nya sommardäck och få de monterade, oljan behövde bytas, nya torkarblad köpas och kamremmen bytas. Detta "lilla kalas" gick på 16 000 kr!!! Sanslöst dyrt!! Tack och lov har vi Volvokort och kan dela upp betalningen på 4 månader. Men dyrt blir det varje månad ändå!

Är så trista pengar - inget som "syns" mer än de nya däcken- samtidigt klarar vi oss inte utan bilen...
16 000 kr- då hade vi ju kunnat njuta av en härlig solsemester istället.. Så mycket härligare det hade varit! :)



Jag tog ut 2 timmars komp i morse, och började inte jobba förrän kl 10! Förutom att lämna in bilen, så hann jag med ett massagebesök. Var välbehövligt och underbart! Gjorde gott för både öm rygg och spänd nacke.
Annars har det varit fullt upp på jobb i veckan. Imåndags var jag så slut, så jag somnade redan vid 7-tiden på kvällen. Tar på krafterna att ha varit sjuk i nästan 2 veckor.
I går var jag desto piggare- är ju inte varje natt som man sover 11 timmar!!
Sonen mår bra igen- däremot så har dottern varit hemma från skolan i 2 dagar.
Ska öppna imorgon bitti, och slutar redan 14.30. Härligt! Tyvärr får jag inte njuta av en lång ledig eftermiddag- kl 18-20.30 ska vi på studiebesök till en annan förskola. Fast det ska bli riktigt roligt! Stänger på fredag. På lördag ska jag ut med jobb på en restaurang och äta gott!
Så veckan lär väl "flyga iväg" som vanligt!
Nu måste jag köra till ICA och köpa ingredienser till våfflor. Har lovat barnen det till kvällsmat- är ju våffeldagen idag!

Skrivet av Camilla klockan 18:41 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 25 mars, 2009 19:37, Blogger Lena

    När bilen slukar pengar är det aldrig roligt, var rädd om dig.  
  • Skrivet 25 mars, 2009 20:27, Blogger Gitte

    ja usch va trist..... dessa bilar... måste ju trots allt få nya saker ibland. men åter igen bilia är dyra gumman!!!!!!!!!!!! Men visst det är ju en fördel att kunna dela upp det...
    Studiebesök? I samma område eller?? Sköt om dig o se nu till att bli bra snart kommer våren ........om den inte kommit nästa vecka så tar jag med mig värmen till er i svealand  
  • Skrivet 26 mars, 2009 14:36, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Massage låter härligt! Brukar du gå på det? Kram Maria  
  • Skrivet 28 mars, 2009 13:54, Blogger Mindi

    Blä så trista pengar... Vår ska besiktas här snart och jag vet att pengarna kommer att flyyyyyga i väg för det är alltid en massa fel. ;)

    Stor kram
    M I N D I