Snart är helgen slut
22 mars 2009
Den här helgen har gått i shoppandets tecken!


Igår morse åkte dottern, min syster och jag iväg till det nya shoppingscentrat Entre´som öppnade i torsdags. Skulle bara titta lite i ett par timmar innan mannen skulle iväg och jobba.
Dottern fick köpt jeansleggings, skärp och ansiktsmasker, syrran handlade massor och själv kom jag som vanligt inte hem med någonting.

När vi kom dit vid öppningsdags så var det precis lagom med folk, men när vi skulle hem var det såååå mycket folk. Höll ju aldrig på att komma hem förresten....

....jättestort garage som såg likadant ut i alla hörn och vrår. Sprang som tokiga och letade efter bilen. När vi väl hittat den, så irrade vi omkring ett tag och letade efter utfarten. Och när vi väl hittat utfarten så var det rena rama trafikkaoset utanför shoppingcentrat. Bilar överallt!
Så 8 min innan mannen började jobba kom vi hem..och mannen fick väldigt bråttom iväg. Kom som tur var inte allför sent dit..högst några minuter sen var han.

Resten av dagen tog vi det lugnt. Sonen hade jätteont i örat och sov bort halva eftermiddagen/kvällen. Åt gott framför TV:n och tittade bla på Robinson.
Vilket träsk de hamnade i! Fy, där hade man själv aldrig klarat av att bo!!





Idag har det också blivit lite shoppande - med båda barnen! På ett annat shoppingcenter med mindre folk. Blev köpt byxor, kalsonger, tröja och keps till sonen och en tröja till dottern. Tror ni det blev något till mig? Inget alls..eller som sonen sa:
- Du köpte iallafall alvedon till dig! :)

Kvällen blir också idag lugn...tvättar lite och ska slappa framför TV:n. Imorgon blir det jobb igen! Håll tummarna att jag håller mig frisk nu! Förhoppningsvis kommer sonen iväg till skolan också- vi får se hur hans öra är. Annars är mannen ledig efter att jobba helg, så vi slipper iallafall vabba.
Skrivet av Camilla klockan 17:45 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 22 mars, 2009 20:23, Blogger Gitte

    Jag håller mina tummar hårt att du nu ska få vara frisk. Oj då vad ni shoppar, låter typiskt som mig att det inte blir såååå mkt till just mig. Men igår på gekås fick jag faktiskt tag i lite få plagg till mig i alla fall. Men först gick jag in i provhytten med de 7 utlovade plaggen man får ta med in, o ut kom jag med alla 7 opassande plaggen....
    fattar inte hur de tänkt sig att man ska se ut egentligen? Allt var sååå uringat att man såg HELA b-h. OCH det är inte aktuellt för mig att köra naturell.....
    Robinson fy vilket ställe.... o det har inte satt några spår än i huvudet på mig vilka jag ska ha som favoriter respektive idioter...
    Jo, nedräkning pågår... cyklopen ligger redo, pengar är växlade, jag läääääängtar.. kram gitte  
  • Skrivet 23 mars, 2009 13:32, Blogger Lena

    Jag håller bägge tummarna att du behåller friskheten.  
  • Skrivet 23 mars, 2009 20:50, Anonymous Anonym

    Hoppas du får vara frisk!! Vilken tur att ni hittade bilen i det stora garaget!  
  • Skrivet 24 mars, 2009 10:14, Blogger Mindi

    Jeansleggingsen fanns de i barnstorlek? Och var??? Tjejerna vill ha men jag hittar inte till barn... utan bara i "vuxen" storlek????

    Kramis
    M I N D I  
  • Skrivet 25 mars, 2009 06:16, Blogger Malin

    Jag kan nästa helg kan du då?
    Jag o Jonas har bytat veckor nu så jämna veckor är Mathilda o Lucas hos mig..
    Kan ju vara bra att veta med tanke på barnen;)
    kramis