Promenad
19 april 2009
Dagen idag har gått i lugnets tecken..ja, egentligen hela helgen.
Under förmiddagen satt barnen framför datorn (dottern har köpt sig en egen bärbar dator nu i veckan) medan jag fixade och donade i hemmet: städade undan och tvättade.

På eftermiddagen tog vi oss en promenad. Egentligen var det bara jag som promenerade, barnen åkte rullor. Gick förbi mina föräldrar, fikade och pratade.
Nu på kvällen har vi ätit god middag: pasta med kycklingsås och slappat framför TV:n.

Igår var jag med sonen på Kulturskolan. De hade Öppet Hus, och då kunde man prova på att spela olika instrument. Sonen har ju spelat blockflöjt nu i 2:an- och till 3:an ska han välja nytt instrument. Det lutar mot att han ska söka kurs i elgitarr.
Vädret har varit underbart, så i går eftermiddag satt jag och solade/läste i solstolen. Underbart!

En riktig slapparhelg, och det behövdes. Känner mig rätt så utvilad, och jag känner mig redo för en ny arbetsvecka.
Skrivet av Camilla klockan 21:01 | Permalink |


1 Kommentarer:


  • Skrivet 19 april, 2009 21:13, Blogger Gitte

    mys att sitta i sin solstol o läsa.... det gör jag så fort det finns tid över. VAD läser du nu?
    Jag har idag precis läst klart en bok, känns alltid tomt, har beställt en till via bibblan så får försöka vänta ngn dag tills den hämtas.