Underbart
05 april 2009
Vilket underbart väder vi har haft de senaste dagarna!! :) Hejdå, till alla vinterkläder!! :)
Kanske inte riktigt än- vädret kan ju bli sämre igen- men det dröjer nog inte länge nu!
Mitt jobb blir så mycket lättare utan alla overaller, mössor, halsdukar, vantar och stövlar som ska på alla barnen!!
Fast.. vinterkläderna vågar man inte hänga undan riktigt än...
I fredags när jag körde till jobb tjugo i sju, så fick jag skrapa bilrutorna. När jag kom hem klockan 14.30, så satte jag och dottern oss i solstolarna och njöt- i shorts och linne. Vilken skillnad på bara några timmar!!

Denna veckan har jag haft dåligt med tid för min blogg..fullt upp, och ibland känner man bara inte för att sitta framför datorn. Speciellt inte när solen tittar fram. Finns så mycket annat roligt som man vill göra då.

I fredags kväll tittade ett par vänner helt spontant förbi. De skulle bara hämta ett par trisslotter de hade glömt hos oss häromveckan, men nu blev det att de stannade kvar i nästan två timmar och pratade. Jättekul!
Igår var sonen och jag hos frisören. Sonen har ju haft sitt hår lite längre nu under vintern, men fick klippt det i en kortare frisyr. Skönt nu när det börjar bli varmt ute- han har ju lika tjockt hår som jag.
Själv klippte jag också en hel del, och så färgade jag håret i en mörkare nyans.
Efteråt blev det fika hos mina föräldrar och sedan körde dottern och jag och shoppade ett par timmar. Var ute efter en vårjacka, men hittade ingen. Dåligt utbud, fanns inte många vårjackor alls i affärerna. Kvällen blev lugn framför Robinson.

Idag är mannen och sonen iväg. Sonen ska spela två fotbollsmatcher. Själv håller jag på att röja här hemma: dammsugar och tvättar. Ska snart fortsätta med att torka golven och laga spagetti och köttfärssås till de kommer hem. Sedan väntar även en veckohandling.
Lika bra att få allt gjort idag, så kan jag njuta av min tidiga eftermiddag imorgon. :)
Skrivet av Camilla klockan 12:26 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 06 april, 2009 12:33, Blogger Lena

    Stadíum hade många vårjackor, där sprang vi på J:as, jag sa vill du ha den köper vi den, oftast är det så att man går och letar utan att hitta.  
  • Skrivet 07 april, 2009 19:22, Blogger Vicki

    Inne och kikar. Är du ledig under påsklovet?

    Vicki  
  • Skrivet 07 april, 2009 20:50, Blogger Gitte

    ja, visst är det härligt med våren som kommer nu ..... snygga jackor fanns på gekås.......... hm lite långt kanske??
    Det känns som om det snart borde vara en solträff..... kram gitte  
  • Skrivet 09 april, 2009 09:20, Blogger Malin E

    Håller med om att man inte får lika mycket tid och lust till bloggarna när det är fint väder ute,Man vill ju passa på att njuta ifall det sen blir dåligt väder.
    Kram Malin  
  • Skrivet 09 april, 2009 09:39, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Blåsippor är så fina! Det är en av mina favoritblommor men de växer inte vilt här i norra Lappland. Fast en dag som denna när det vrääääkt ner ca 10 cm nysnö på morgonen, då växer inget mer än snöhögarna ;)

    Ha en riktigt fin påskhelg!
    KRAM från Eva