Styrketränat!!
29 mars 2009
Idag har dottern och jag varit duktiga!! Medan sonen och mannen var på fotbollsträning, så passade vi på att testa styrketräningen på Friskis & Svettis! Har läääääänge pratat om att börja styrketräna, men har inte fått tummarna loss. Dottern var sugen på att testa, så hon tjatade lite och pushade på. Behövs ibland.

Vi gick/sprang på löpband, cyklade på motionscykel, tränade på crosstrainern och gick runt bland maskinerna och tränade igenom hela kroppen. 1,5 timme höll vi på!
Superkul, men jag antar att vi har träningsvärk imorgon!!
Har ju klippkort på Friskis just nu..när det är slut funderar jag på att köpa ett gymkort. Då kan man boka instruktionstimme också. Har ju styrketränat förr- så lite kommer jag ihåg- men det hade varit bra att få hjälp med ett program som passar just mig. Speciellt med tanke på ryggen.



Efter frukosten i morse cyklade sonen till en kompis och dottern följde med mig på ICA och veckohandlade. De har självscanning nu, och det är verkligen smidigt! Går snabbt, man ser exakt hur mycket man handlat för och så inga köer till kassan. Någon annan som testat detta??

Igår spelade sonen fotbollsmatch. 1-1 blev det. Dottern och jag hann också med en tur till Mobilia. Köpte mig en ny bh och dottern kollade ut lite kläder som hon ska önska sig. Hon blir ju tonåring den 10 april! :)

På kvällen var jag ute med arbetskompisar på en restaurang. Inget lyckat besök och till den restaurangen återkommer vi nog aldrig!! Hade förbeställt mat, och ändå dröjde det nästan 1,5 timme innan vi fick maten. Tog en halvtimme innan vi fick beställt dricka- och då fick vi påminna personalen själva!! Och när vi väl ätit upp maten fick vi vänta på notan i 45 min!!
De som satt vid bordet bakom oss var rätt högljudda, så det var svårt att höra vad vi vid vårt bord sa.. Jag och tre kollegors festhumör försvann, så vi begav oss hemåt vid halv 12-tiden. De 5 andra (de lite yngre) skulle fortsätta och vänta på att discot satte igång efter midnatt. Får höra imorgon om de hade trevligare på discot än vi hade tidigare på kvällen...

Nä, nu vänta sängen på mig.
God natt mina vänner!





Skrivet av Camilla klockan 22:33 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 30 mars, 2009 14:29, Blogger Henriksfält

    Hej!
    Länge sen man såg dig men du ska veta att jag är en flitig läsare av din blogg.
    Du har ju många recept är det du som har gjort en sån god dajmtårta på gubbabacken ngn gång? Det var dajmkulor och vaniljvisp eller vaniljkräm tror jag men minns inte, iallafall har du receptet isåfall.  
  • Skrivet 30 mars, 2009 22:13, Anonymous Anonym

    HEJ skickar en haelsning froen hurghada ..... det e tokvarmt, jag e tokmaett som aeter hela tiden ... vi har det helt fantastiskt... idag hittade vi en doris fisk i korallrevet o imorgon blir det kamelridning... kram fr[n mig gitte  
  • Skrivet 31 mars, 2009 11:46, Blogger Henriksfält

    Tack för receptet det blir nog en lyckad kaka att ha på ett års kalaset.

    Kramar  
  • Skrivet 02 april, 2009 12:34, Blogger Lena

    Det har faktiskt blivit bättre på Malmborgs sen dom införde självscanning, inte lika långa köer.

    Vad sägs om en promenad i vårvädret en dag ?