Påskledigt
09 april 2009

Sååååå underbart att få vara påskledig i 4 dagar!! :)

Känns välbehövligt- känner mig lite sliten. Som vanligt mycket på jobb, även om denna veckan har varit rätt så lugn med färre barn. Idag var vi faktiskt bara 5 barn på min avdelning. Vi målade påskägg, hade påskfest med sång, dans och popcorn och så åt vi påsklunch+ våra påskmuffins som vi bakade med barnen igår.

Imorgon blir dottern tonåring! Tänk så fort tiden går! Vi har kalas imorgon vid 17-tiden, så dagen får väl ägnas åt förberedelser. Ska bli fint väder, så vi har tänkt att grilla köttfärsbiffar. Till det egna potatisklyftor, sallad och några såser. Har gjort dajmtårta som vi ska ha till efterrätt!

Påskaftons förmiddag spelar sonen fotbollsmatch. Senare på kvällen ska vi på påskmiddag till mina föräldrar.

Resten av helgen har vi inte planerad. Skönt det! Då kan man ta det lite lugnt..kanske sitta i solstolen i trädgården och läsa en bra bok.


Vad ska ni göra i påsk?
Skrivet av Camilla klockan 21:06 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 09 april, 2009 22:07, Blogger Lena

    Akta dig för vårbrännan bara !!!!!!
    när du ligger i solstolen.
    Här hemma skall det tapetseras och städskåpet ska få hyllor och saker ska komma på plats, lite umgänge med familj och vänner ska det också få plats till samt skön lång sömn på morgonen.  
  • Skrivet 10 april, 2009 11:20, Blogger Gitte

    Passa nu på att njut av din ledighet, det ska jag.... hm har bara jobbat en 4 dagars vecka efter en lugn semester , men är trött... är nog väderskiftet eller ngt??

    LÄS ja det ska jag också göra i helgen har jag tänkt i min sköna däckstol och en kall pepsi max bredvid.......  
  • Skrivet 11 april, 2009 08:29, Blogger Malin E

    Grattis till dottern.
    Jag jobbar ju i påsk egfrspm jag jobbar helg men vi har faktiskt fått ledigt nu lördag och söndag.Så det är skönt.Jag ska nog bara ta det lugnt,barnen är hos sin pappa denna påsken.kANKSE BLIR DET LITE FEST ELLER KANSKE BLIR DET BARA LUGNT OCH SKÖNT.
    gLAD pÅSK!  
  • Skrivet 12 april, 2009 19:07, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! TACK Glad Påsk till er med. VI är hemma och njuter av vackert väder! Kram Maria  
  • Skrivet 12 april, 2009 19:15, Blogger Mindi

    Tonåring!!! :) Hälsa dottern och gratta så mycket från oss alla. :)

    Stor kram
    M I N D I