Deklarerat
22 april 2009
Så, då har jag precis deklarerat via Internet! Lika bra att få det gjort i tid- så att man inte glömmer bort det när det är dags. Får tillbaka en hel del, perfekt med lite extra pengar till semesterkassan. Har ni andra hunnit att deklarera än?

Sitter här på stolen och är så totalt slut! Värker i hela kroppen! Är mycket på jobbet som vanligt, men denna veckan har det nog varit mest jobbigt efter arbetstid..

I måndags slutade jag 16.30. Dottern hade ringt mig på jobb, och sagt att hon glömt berätta att det var friluftsdag dagen efter och att hon skulle ha matsäck med sig. Så efter jobb fick jag snabbt cykla iväg till Konsum och fixa lite av matsäcken. Hemma kl 17 och då var det dags att fixa middag. Gick i och för sig rätt snabbt eftersom det var tacoköttfärs över sedan helgen. Blev varma mackor med tacofärs. Kl 18.10 kör jag iväg med sonen till fotbollsträningen. Under tiden han spelar kör jag hem till en kompis för vi hade bestämt att vi skulle ut och promenera.
Hämtar sonen kl 20, iväg och tankar bilen och sedan hem och gräddar pannkakor som dottern ska ha med i matsäcken. Får sonen i säng och klockan 21 kan jag äntligen lägga mig ner i sängen och läsa. Sover ganska omgående.

I går slutade jag kl 16. Hämtade sonen på fritids, hem och göra mat. Kl 17.10 kör jag sonen till hockeyträning. Hem igen och hämta upp dottern med kompis som ska på dansträning i stan. Under tiden åker jag till Mobilia och fixar present till sonen som fyller i nästa vecka. Hämtar dottern och kompisen kl 19 (tack o lov kunde sonen få skjuts hem med kompis). Släpper av de här hemma, och kör vidare till affären för att handla. Hemma vid 20-tiden, helt utmattad. Hinner se Desperate Housewives innan jag slocknar.
(Om ni undrar vad mannen gjort så har han jobbat kväll)

Upp och hoppar tidigt idag eftersom jag öppnar. Behöver vara på jobb åtminstone 5 min (helst 10) innan vi öppnar, för larma av, hänga av sig, ta ner stolar osv. Idag kom jag någon minut över sju, för sonen vägrade stiga upp. 6.45 när vi skulle köra, så satt han i kasonger och tjurade. Fick världens utbrott, och ännu mer arg blev jag när han totalvägrar. Till slut börjar han ta på sig låååångsamt och vi kommer väl iväg 5 i 7!!! Då fick ungen springa ut till bilen i strumpor, för några knytskor hade vi då rakt inte tid med. En sådan början på dagen vill man INTE ha!!!
Slutade tidigt idag, 14.30 och det var underbart!!
Har varit iväg på Mobilia hela familjen på eftermiddagen (och tror ni inte barnen bråkar hela vägen i bilen!!!)- sonen behöver både nya grus- och grässkor till fotbollen.
Mannen hade möte i kväll, så nu har jag precis gjort läxorna med sonen och fått honom i säng.
Ett avsnitt Greys Anatomy är precis vad jag orkar med! Sedan är det läggdags.

Hoppas resten av veckan blir lugnare..

Ser fram emot måndagen. Då åker mannen och jag iväg på Spa i Båstad- utan barn. Snacka om att det ska bli skönt!! Det blir god mat, massage, ansiktsgbehanling m.m
Skrivet av Camilla klockan 20:25 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 22 april, 2009 22:21, Blogger Gitte

    usch ja, hysteriska söner gör en inte gladare precis. NU är lilla A inne i en knepig tid, allt är mitt fel o allt är orättvisst nästan dagligen.... jag läser just nu en bok som heter sluta sopa ( curling ) och jag har inte uppfattat mig som en sååååå curling mossa, men jag får ändå tips av boken,,,, så nu j....lar blir det hårda bud här hemma. Låter ljuvligt med mannen o du på en tur så ensammna... romantiken flödar säkert när ni återvänder... kram gitte  
  • Skrivet 23 april, 2009 18:08, Blogger Mamma till flera...

    Mycket viljor läser jag ;o))
    Jag har aldrig barn att lämna och ser bara till att de kommer iväg då jag börjar sent annars sköter maken det. Dvs skickar iväg barnen.
    Du har haft en hektiskt vecka, kommer bli perfekt med lite spa. Hoppas ni får det toppen!
    Vi får oxå tillbaka en hel del. Perfekt!