På andra sidan häcken
30 oktober 2006


Barnen har höstlov denna veckan, och jag har tagit semester i dag. Så skönt med en extra dag ledig speciellt i samband med helgen. I morgon ska barnen till mormor, på onsdag till farmor och på torsdag och fredag är mannen ledig. Försöker fixa ihop så att de kan vara lediga mycket under loven.
Vi vaknade tidigt i morse, redan kl 6, när mannen skulle upp och jobba. Inte kunde vi somna om heller! Hade ju sett fram emot en sovmorgon, men å andra sidan får man utnyttjat dagen ordentligt istället. Vi ska ta det lugnt nu på förmiddagen, och sedan ska vi in till stan och gå på bio. På andra sidan häcken ska vi se. Till det blir det popcorn och läsk. :) Tänkte även försöka leta efter både termobyxor och vinterstövlar till barnen - börjar ju bli riktigt kallt ute nu!
Jag var själv iväg på en liten shoppingtur i går. Har nyligen rensat i min garderob, och då insåg jag att jag har alldeles för lite kläder. Sommarkläder har jag ju, men höst/vinterkläder är det verkligen brist på. Oftast när jag åker och shoppar så blir det att jag går och tittar till barnen istället, och så får de massor av nytt och själv blir jag utan! :( Förstår inte varför det jämt ska bli så?! Visserligen behöver även barnen mycket nu i höst/vinter...de har vuxit rejält över sommaren, och jag har fått rensat ut mycket. Igår fick jag iallfall 2 timmar över, och tog bilen till ett shoppingcenter en bit härifrån. Och det blev bara handlat till mig!! En skjorta/blus, ett linne, 2 långärmade tröjor och en bh. Inte ialla för att vara mig! Behöver mer, men det är en bit på väg! :)
Resten av dagen ägnades åt huset. Mannen gjöt på altanen och jag gjorde en storrengöring i tvättstugan. Vi har inte fått gjort vid tvättstugan sedan vi flyttade in - varken målat om eller lagt golv. Det är så ofräscht och en riktig skräphörna. Är sällan man kommer åt att städa där..igår fick jag ut allt därifrån och kunde både dammsuga, skrubba golvet och torka av. Fick även strukit en hel hög med tvätt. Kändes så skönt!!
I lördags var jag med dottern på ridningen. Storhandlade. Barnen lekte med varsin kompis, och mannen var på herrmiddag. På kvällen köpte jag och barnen pizza och såg på filmen "Just my luck".
Helt ok som "familjefilm", den var kul och man fick skrattat en hel del!
Nu tänkte jag hoppa in i duschen! Ha en trevlig dag allihopa!
Kram

Skrivet av Camilla klockan 08:15 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 30 oktober, 2006 16:08, Blogger Mindi

    Hoppas att ni hade en mysig eftermiddag och att bion var bra. :)

    Här har du en till som skulle behöva massor utav nya kläder. Barnen har alldeles för mycket men jag har ingenting. Konstigt. ;)

    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 31 oktober, 2006 17:11, Anonymous Anonym

    Jadu... det är nog nån typisk mammagrej.. Jag gör också alltid så, kommer hem med saker till barnen och har inte köpt nåt åt mig själv! :(
    Jag skulle också behöva fylla på en massa i garderoben, men men...
    Vad tyckte ni om filmen? Tycker den var ganska kul! :)

    Kram Åsa