Disco i Turning Torso
22 oktober 2006
I fredags var min dotter på disco i Turning Torso. Det var två tjejer i klassen som ordnade disco för hela klassen där - på 49:e våningen! Häftigt!! Körde ditt dottern och hennes bästis dit, och de tyckte det kändes lite pirrigt. Det är ju inte varje dag som man åker hiss upp till 49:e våningen precis!
Fick bara lämna dom nere vid ingången, men sedan när discot var slut så fick man åka upp och hämta dom. Både mannen och jag passade på att åka och hämta henne, annars får ju inte vem som helst gå in där utan bara de boende. Hissen gick fort, slog lock för öronen. Speciellt när vi åkte neråt igen.

Festlokalen var en sk mellanvåning, så det var inte så stort. Kändes mer som om man var på en båt! Synd att det var så mörkt, annars hade man ju haft en fantastisk utsikt.

Jättekul att ha varit där iallafall! :) Sonen var inte hemma den kvällen utan han sov över hos sin kompis för första gången. Han har ju sovit över hos mormor & morfar plus hos våra kompisar några ggr innan, men aldrig hos en egen kompis. Så det var jättespännande!

I går var vi hundvakter till mina föräldrars hund Bastian. Hämtade honom samtidigt som vi hämtade sonen på förmiddagen. Dottern var på ridningen och så var jag och veckohandlade. På kvällen kom våra kompisar N och J hit plus deras 2 barn. Vi åt oreganokycklinggryta, cheesecake och godis. Pratade och hade det trevligt. Kom inte i säng förrän vid halv 2. Barnen sov i dotterns bäddsoffa och hade Bastian emellan sig. Han var helt slut, för han brukar somna vid 21-tiden annars.


I morse vid 9-tiden tog mannen och jag en långpromenad med Bastian, och sedan körde vi över till mina föräldrar. Barnen stannade där ett par timmar medan vi åkte och tittade på trägolv tiill vårt uterum. Nu på eftermiddagen har dottern varit på bowlingkalas och mannen och sonen har varit på fotbollsmatch med sonens kompis och pappa. Jag fick 2 timmar hemma helt själv. Var underbart! Hann väl inte med så mycket, läste bara igenom alla mina mail som kommit plus lite bloggar. Men skönt ändå att bara vara helt själv hemma. Händer ju inte SÅ ofta! Ska ta tag i tvätthögen nu, och sätta igång med lite middag. Vi hörs en annan dag!

Skrivet av Camilla klockan 16:06 | Permalink |


6 Kommentarer:


  • Skrivet 22 oktober, 2006 21:19, Blogger Mindi

    Woaw att få gå på disco DÄR. :) Förstår att det var spännande!


    Hoppas att du blev nöjd med layouten vännen? :)

    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 22 oktober, 2006 22:11, Blogger mintid

    Häftigt hus det där Turning Torso!
    Kan tro att utsikten var enorm!

    Låter som en fin o härlig stund för dig själv du fick! Tänk man är glad för det lilla!

    Så fint det är här nu hos dig! Mindi är allt duktig hon!

    Kramkram  
  • Skrivet 22 oktober, 2006 22:16, Blogger mintid

    Glömde ju.
    Det är inte alls dumt med möte en söndag. Barnen är med o leker o det visas film i en skolsal.
    Vi grillade korv o gick en tipspromenad.
    Det är oftast så mycket iveckan med träning osv...så det passar oss perfekt med detta :).  
  • Skrivet 24 oktober, 2006 20:11, Blogger ikas

    Hej igen!!

    Nu är jag tillbaka efter några veckors frånvaro!
    vad kul med disco.Jag tänker på er varenda gång jag ser bilder på Turning Torso och tackar än en gång för gästfriheten i somras

    Kram!  
  • Skrivet 25 oktober, 2006 19:30, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Wow så häftigt med disco där!!! Jag skulle verkligen vilja se Turning Turso och helst åka ända upp till toppen. En kompis son var med och byggde den så hon fick åka ner när de hade visning, hon var jätte imponerad.

    Vad fint du har det på din sida med Diddl!

    Kram från mej  
  • Skrivet 26 oktober, 2006 15:47, Anonymous Anonym

    OMG! Vad häftigt att få vara på disco där! :)

    Vad fint du har fått det här, Mindi är så duktig! :)

    Kram Åsa