En riktig kalashelg!
20 april 2008
Denna helgen är en riktig kalshelg!
I går kväll hade dottern sitt och idag ska sonen ha sitt. Båda fyller år nu i april, och vi tycker väl att det är rätt bra att få båda kalsen "undanstökade" på en och samma helg.
Men det blir ju att hela helgen går åt till att handla, städa undan, fixa och förbereda..

Dottern hade Crazydisco i går kväll kl 18-21. De är bara 9 tjejer i klassen..en var bortrest..så de var bara 8 tjejer. Alldeles lagom. Dottern lockade håret med nya locktången, fixade glittrigt smink, hade guldig topp, avklippta jeans med guldrosett, leggings, benvärmare, massa armband och högklackade stövlar. Hon blev så fin så!
Det blev tacopaj, salllad och vitlöksbröd, dajmtårta och godis. Vädret var kanon, så alla tjejerna kunde sitta ute på altanen och äta. Det blev också frågesport, musiktävling i lag (en blandning av singing bee/så ska det låta) och limbo.

Idag ska sonen ha bollkalas tillsammans med bästa kompisen i parken vid skolan. Perfekt väder för det i dag- solen skiner redan! :)
Vi är ju 2 föräldrapar som hjälps åt, och det känns skönt. Vi ska grilla korv, äta glass, spela killerboll, fotboll, ha en fotbollsstafettbana, ha klädstafett och tipsrunda. Blir säkert jättekul!
Skrivet av Camilla klockan 07:47 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 20 april, 2008 10:15, Blogger Malin E

    Härligt närman kan ha kalasen ute.Vi har haft jättefint väder fredag lördag härmen idag är det intelika soligt men vi får hoppas det blir det!
    KramMAlin  
  • Skrivet 22 april, 2008 15:54, Anonymous Anonym

    Full rulle alltså!
    Hoppas allt gick bra med bollkalaset oxå.

    kram, Lotta  
  • Skrivet 22 april, 2008 19:46, Blogger Fotograf(?) Elin Andersson

    Åh nej :'(
    Det var verkligen mitt favoritprogram.Det slutade ju bra,iallafall :)  
  • Skrivet 22 april, 2008 22:18, Blogger Gitte

    Hej vännen.... längtar tills fredag!! Och vi fick inte snacka jobb tyckte L o det undrar jag om vi fixar??
    Du behöver inte ta med dig ngt mer än ditt trevliga leende så är jag nöjd.
    Och jag ska försöka lära mig hur jag ska montera kamera o sladdar så att du kan se lite från side....  
  • Skrivet 23 april, 2008 17:39, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Vilka roliga kalas dina barn har haft/ska ha! Dotterns meny låter MUMS! Disco idén lägger jag på minnet, den skulle passa ena av mina töser perfekt.

    Huvva för tandläkaren och värken efteråt, håller tummar och tår att du mår bättre från den upplevelsen.

    Jag har varit URDÅLIG på att "hälsa på dig"... *skäms* Ska försöka bli bättre nu när det är lite mindre skidåkning på G.

    Kram från mej