Soda stream
30 april 2008


I måndags fyllde jag år, och då fick jag en Soda stream! :)
En sådan har jag velat ha länge, så det var verkligen en perfekt present! Älskar mineralvatten, så denna apparat kommer att användas flitigt. Finns ju massor av smaker..har testat med limesmak och jordgubb-lime, och de var goda. Vi har även testat hallonsoda och apelsinläsk. Gott!

Dagen efter min födelsedag, så var det dags för sonen att fylla 8 år. Han fick bland annat ett minneskort till PS2 och spelet Buzz Monster Rumble. Detta spelet har vi spelat hela kvällen idag, och det är faktiskt riktigt riktigt kul!
Sonen brydde sig inte om något majbål utan han ville hellre spela spelet. Dottern är med en kompis och ska grilla och sova över.

Så skönt att få vara ledig imorgon..mannen måste tyvärr gå in och jobba-de har massor med pappersarbete att fixa undan innan de eventuellt går ut i strejk på måndag (sjuksköterskestrejken). Fredag ska både jag och mannen jobba, och barnen får vara hos mormor och morfar.

Lördag har vi kalas för sonen och mig. Tänkte bjuda på smörgåstårta och pannacotta.
Få se om jag hinner iväg och shoppa lite på söndag..har massor att köpa inför Turkietresan. Snart bara 2 veckor kvar ju!
Ha en bra 1:a maj allihop!
Skrivet av Camilla klockan 21:42 | Permalink |


6 Kommentarer:


  • Skrivet 30 april, 2008 23:05, Anonymous Anonym

    Vad roligt att du fick en sodastreamer!!
    Den är ju jättepraktisk:)
    Jag har nu prövat ramlösan du tycker om och jag håller med den är ju jättegod!!
    Men Loka päron är fortfarande favoriten...
    Vad kul att se att ni följde mitt råd ang Buzz spel..
    Visst är det kul att spela även för oss vuxna..
    Måste snart komma o hälsa på dig på jobb säg bara till när jag kan komma..
    Vägbeskrivning hade oxå varit bra:)
    Kramis  
  • Skrivet 01 maj, 2008 14:50, Blogger Gitte

    Åh en soda stream vill jag oxå ha... får se om vi får plats med en sen. Vi ska ju oxå ha en sån kyl/frys med isvatten o is som man tar direkt från dörren. Smörgåstårta det lät gott.. och ja jag håller med föregående jag måste komma o hälsa på dig på ditt jobb.... kramis gitte  
  • Skrivet 02 maj, 2008 08:59, Blogger Malin E

    Grattis i efterskott!
    Fin present du fick! Jag skulle oxå kunna tänka mig en sådan.Mian mamma har en och den är hur bra osm helsttycke rjag..fniss...Men själv har jag önskatmig en cykel eller pengar till en cykel när jag fyller år.Spar pengar på att kunna cykla sen när jag blir sjäv du vet...fniss..Men annars skulle jag kunna tänka mig en jag med sedan när jag bor sjäv...fniss...
    Kram malin  
  • Skrivet 02 maj, 2008 17:21, Anonymous Anonym

    GRATTIS I EFTERSKOTT!!!  
  • Skrivet 02 maj, 2008 17:37, Blogger mintid

    Det är perfekt med en soda stream!
    Jag funderar på att skaffa en patron till så man alltid har en laddad hemma. Gillar hallon smaken och även citron.

    Grattis i efterhand!

    Trevlig helg!

    Kram  
  • Skrivet 02 maj, 2008 20:32, Blogger Tvillingmamma Lotta

    GRATTIS i efterskott! och grattis till presenten!

    Själv är jag för beroende av Pepsi MAX för det, men våra kompisar använder den flitigt.

    kram, Lotta