Det fungerade!
12 maj 2008
Vad kul- det fungerade att blogga via mobilen! :) Nu kan jag blogga lite från Turkiet ju! Häftigt!
Det var lite trixande med att ställa in mobilen till min bloggadress, men när mannen och jag slog våra kloka huvuden ihop, så gick det till sist.. Är jättenöjd med nya mobilen hittills! :)

Annars har det varit en tråkig dag..fick vara hemma från jobb idag pga migrän!
Hade ju huvudvärk redan i lördags, och igår kände jag mig tung i huvudet hela dagen. Igår kväll när jag stod och wokade middag (som jag sedan inte kunde njuta av), så bröt migränanfallet ut. Dunkande gräslig migrän som gjorde mig väldigt illamående. Migrän är ALDRIG roligt, men extra jobbigt när det är varmt ute. Fick bytt till dotterns sovrum- hennes rum är lite svalare (är bara förmiddagssol på den sidan- vårt sovrum har sol hela eftermiddagen och kvällen). Lyckades somna efter ett antal timmar, men i morse kändes det fortfarande inte bra..så det var bara att stanna hemma. Sov hela förmiddagen, och sedan började det vända. Tung i huvudet är jag fortfarande, men jag klarar av att vara uppe iallafall.
Synd att jag fick stanna hemma just idag- min fd kollega M skulle ju hälsa på mig på mitt nya jobb. Hoppas hon kan komma och hälsa på en annan dag, snart!

Mannen lämnade in vår bil på Bilia i morse- AC:n var ju stendöd. Fick skjuts av mamma i eftermiddags, så jag kunde hämta den. Var något motstånd, strax under handskfacket som gått sönder..4500 kr kostade det, tack och lov går vårt försäkringsbolag in och betalar 2500 kr. Men självrisken, 2000 kr, får vi betala själva..alltid såååå tråkigt med oförutsedda bilutgifter.
Men jösses så skönt med en fungerande AC igen.

På onsdag ska bilen lämnas in på ett annat Bilia (som har hand om vagnskador)- de ska fixa skadan från "bussolyckan". Tar 8 dagar, så det är perfekt att de gör det när vi är i Turkiet. Annars hade vi väl visserligen fått en hyrbil, tror jag. Den reparationen kostar oss ingenting -skönt!!-den kostnaden får busschauffören och hans försäkringsbolag betala.
Sedan hoppas jag det får vara nog med fixande med bilen.
Skrivet av Camilla klockan 17:44 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 13 maj, 2008 09:46, Anonymous Anonym

    Kul att du fick till det med mobilen och bloggen! Då ser vi fram emot många Turkiet-rapporter då! :)

    Ah.. trist med bilen.. vi har också diverse problem med bilen just nu.. aningens dyrare dock. :(

    Tråkigt med migränen! Hoppas du är piggare idag!

    Kram!  
  • Skrivet 13 maj, 2008 09:48, Anonymous Anonym

    Glömde ju.. skulle ju tipsa om mineralvatten-essenser!! Några favoriter som jag har, är en blå flaska (inte Soda-streams egna..), Aqua potí heter märket tror jag, där deras granitäpple är stora favoriten, näst efter grape och svartvinbär. Av Sodastreams egna är lime och citron de godaste.  
  • Skrivet 13 maj, 2008 15:10, Anonymous Anonym

    Hej du...
    Jag kommer en annan dag till dig:)
    Det får bli efter turkiet jag själv ska till Blekinge några dagar nu ju..
    Hoppas att migränen har släppt tils idag
    Kramis  
  • Skrivet 13 maj, 2008 17:11, Blogger Gitte

    Vila nu ordentligt!! Så att du kan njuta av turkiet resan, NÄR var det nu?  
  • Skrivet 17 maj, 2008 18:08, Blogger Mindi

    Vad häftigt att kunna blogga via mobilen ju. :) Ser fram emot det!!!!! Undrar om de går att göra det från min ( samma som du hade innan) ... vet du det?

    Kram kram