Pingstafton
10 maj 2008
Pingstafton idag..det tänker man knappt på nu när man inte har en extra ledig dag på måndag. Känner att den lediga dagen hade jag verkligen behövt nu på måndag..allt som behöver fixas inför resan om 7 dagar! Har varit iväg precis varenda kväll denna veckan: barnens aktiviteter, affärer, dotterns utvecklingsamtal osv. Har haft så fullt upp, så jag har inte kommit i säng förrän efter midnatt varje kväll.. Och det straffar ju sig till sist!

Vaknade med en gräslig migränliknande huvudvärk i morse, och illa mådde jag. Inte lägligt alls, eftersom vi skulle upp till Karlshamn idag på barnens kusins konfirmation. Trodde egentligen inte den skulle bli av, eftersom de ringde i går kväll och sa att det var inställt. Min svägerska mådde jättedåligt pga pollen. Men så fick vi sms tidigt i morse att det nog kunde bli av ändå, eftersom hon mådde bättre. Stressigt värre blev det, hade ju inte förberett alls i går kväll.

Mannen, barnen och svärmor fick åka upp själva. Skjutsade dom till tåget vid 11-tiden, och ska hämta dom vid 23-tiden i kväll. Blev inte att de kunde ta bilen- AC:n är totalt ur funktion.. Stendöd! (Ska lämna in bilen på måndag). Och åka bil i denna värmen utan någon fläkt alls, går bara inte..barnen blir ju åksjuka direkt.

Så jag har haft en rätt så lugn dag här hemma alldeles själv. Sovit, läst lite när huvudvärken blev lite bättre, pysslat lite här hemma och tänkte strax sätta mig framför TV:n och se Körslaget.
Är underbart att vara hemma helt själv..njuter av tystnaden.



Skrivet av Camilla klockan 19:47 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 11 maj, 2008 12:00, Blogger Gitte

    Ja att vara helt ensam hemma det är inte så oft o jag vet hur du menar - njuta av totala tystnaden. Men du så mkt behöver du ju inte fixa till resan- bikini,tandborste o några toppar borde väl räcka???  
  • Skrivet 11 maj, 2008 12:10, Blogger Lena

    Glöm ej solskyddsfaktorn för den är också viktig. När man är igång glömmer man att man får sota för det med huvudvärk eller magont.