Njuter
04 maj 2008

Njuter av det underbart soliga och härliga vädret! :) Har precis suttit en stund i vår trädgård- i solstolen och solat lite och läst en bok. Så underbart!
Innan idag har dottern och jag och min mamma varit iväg i affärer ett par timmar. Fick köpt mig ett par kortare svarta stretchbyxor som går till strax under knäna. Dottern fick sandaler, ballerinaskor och underkläder och sonen underkläder och linnen. Efteråt fikade vi med god glass på Glassfabriken: italiensk choklad, flädersorbet och perikosorbet. Mums! :)

Sonen och mannen är på fotbollscup, men de är väl på väg hem snart. Ska äta smörgåstårta som blev över från kalaset till middag idag. Så gott! Har aldrig provat det receptet förr..ett lager med ägg, creme fraiche och lite kaviar och ett lager med creme fraiche, purjolök och skinka.

13 dagar till Turkiet! :)




Skrivet av Camilla klockan 16:30 | Permalink |


7 Kommentarer:


  • Skrivet 04 maj, 2008 19:26, Blogger Gitte

    mums recept tack!!! Låter som en skön ledighet för dig..  
  • Skrivet 04 maj, 2008 19:56, Blogger Lena

    Det är bara så svårt att välja glass smak. Polkagris är min favorit oxå choklad så klart.  
  • Skrivet 05 maj, 2008 07:43, Anonymous Anonym

    Jag vill oxå åka men inte nu när magen är stor och jag svettas bara jag går 50 meter:((

    Kramis  
  • Skrivet 05 maj, 2008 07:57, Anonymous Anonym

    Härligt med utlandsresan! :) Förstår att ni längtar!!

    Vi har haft sommarvärme sedan Valborg, i helgen har det var +22 grader i skuggan!! Helt ofattbart.. när vi har haft snö kvar på tomten, och så sitter man ute i shorts och linne och svetten lackar. ;) Snön är i stort sett borta efter värmeböljan som varit nu i allafall. Inatt började det störtregna, så det sista försvinner nog raketfort nu med.

    Kram!  
  • Skrivet 06 maj, 2008 10:39, Blogger Mindi

    Men åh är det sååå snart ni åker??? HÄRLIGT!!!!

    Stor kram  
  • Skrivet 06 maj, 2008 11:47, Anonymous Anonym

    Hej igen!!
    Denna vecka har jag rätt mycke men jag kommer gärna o hälsar på nästa vecka..
    Vad sägs om måndag?

    Kramis  
  • Skrivet 07 maj, 2008 19:41, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Visst är det härligt med solen och värmen! Underbart!