Vad vi gjorde
26 maj 2008
På söndagen var hela familjen på hamam dvs turkiskt bad. Började sitta i en bastu, och fortsatte sedan i ett rum med en stor uppvärmd marmorsten. Där fick man ligga och bli skrubbad över hela kroppen, och sedan skummade de över någon slags tvålskum över hela kroppen. Man fick håret tvättat och ansiktsmask och så avslutades allt med helkroppsmassage. Var helt underbart och man kände sig som en ny människa efteråt!

En del shopping blev det också. Både i affärer runt hotellet och i den gamla delen av staden.
Jag köpte en handväska (Blev ovän med en försäljare i en väskaffär som inte kunde förstå varför jag inte köpte en väska av honom. Mycket otrevlig var han. Annars tyckte jag de flesta försäljare var trevliga), äpplete och munkjacka. Mannen fick köpte fotbollströja och piketröjor. Sonen fotbollsdräkt, munkjacka och massor av pokemonkort. Dottern fick köpt Puma munkjacka, pumaskor, handväska , armband, Dieseljeans, kjol m.m.

Mannen blev rakad och klippt och jag fick ögonbrynen plockade. Han plockade även lite hår ovanför läppen med någon speciell tvinningteknik med två trådar. Aj, det gjorde ONT- men fint blev det! :)

Dottern och jag var på pedikyr också. Härligt att bli lite ompysslad! :)
Skrivet av Camilla klockan 19:30 | Permalink |


10 Kommentarer:


  • Skrivet 26 maj, 2008 21:25, Blogger Gitte

    Det var väl skönt att hela familjen har blivit stylade o omskötta... och du , jag har fått en klänning kastad efter mig när jag prutat klart o det sägs att man gör en bra affär då??

    Jag kan nog komma hem till dig fredag kväll  
  • Skrivet 27 maj, 2008 09:07, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Jag har missat att ni varit till Turkiet. Det ser hel härligt ut, ja förutom översvämmningen ;) Så SKÖNT med riktig go värme den här tiden och njuta av riktig varm sommarvärme.

    Kram från norr, där det snöade igår...  
  • Skrivet 27 maj, 2008 13:10, Anonymous Anonym

    Skönt och ha dig hemma igen
    Skönt att ni har haft en bra semester trots allt
    Kram w  
  • Skrivet 27 maj, 2008 16:47, Anonymous Anonym

    Välkommen hem!!!
    Hoppas att vi träffas snart..
    Nu börjar det bli tungt:)
    Fyra veckor kvar!  
  • Skrivet 27 maj, 2008 17:46, Blogger Mindi

    Så roligt att läsa om era dagar. :)
    Så synd på hotellet... blä. :(
    Men det var ju bra att resten var bra i alla fall. :)
    Härliga bilder! Sol och värme är aldrig fel!!!

    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 27 maj, 2008 17:50, Blogger Gitte

    Jag skrev en kommentar till dig hos mig....  
  • Skrivet 28 maj, 2008 10:23, Anonymous Anonym

    Jag kommer gärna o fikar nästa helg!!
    Bara såg till vilken dag:)
    Kram  
  • Skrivet 28 maj, 2008 13:07, Blogger Lena

    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad skönt det hörs !!!!!

    Den 31(lörd) är jag och inhandlar 50 och 70 års present till den 6 juni, vet ej hur lång tid det tar men kanske jag hade kunnat under eftermiddagen.  
  • Skrivet 28 maj, 2008 13:09, Blogger Lena

    oj jag glömde en stor sak, dotterns fest är inplanerad till fredagen så då kan inte jag inte komma på date.  
  • Skrivet 29 maj, 2008 06:12, Anonymous Anonym

    Vad underbart det låter med turkiskt bad!!