Vilken värme!
31 maj 2008
Vilken värme det är idag! :) Känns nästan som om man vore tillbaka i Turkiet! :) Härligt!!
I förmiddags var jag och sonen med dottern på ridningen. De red barbacka idag..tror inte dottern har gjort det innan så hon var allt lite nervös. Men det gick jättebra..både i skritt, trav och galopp.
När vi kom hem igen åkte bikinin på, och så satt jag i solstolen och läste ett par timmar. Läser just nu "Dotter önskas"...den är bra, men är så sugen på att börja läsa Camilla Läckbergs nya bok "Sjöjungfrun" som kom i brevlådan häromdagen.
Har också varit med sonen och köpt "Guitar Hero" till hans PS2, så det spear han just nu.
Ska snart sätta igång grillen. Blir grillad korv och egna klyftpotatis idag. Mums!

Nu i veckan så har jag både haft grillkväll med föräldrar och barn på mitt jobb plus klassfest med sonens klass. Först visade de en helt fantastisk cirkusföreställning som de gjort tillsammans med deras lärarkandidat. De hade målat grejor till scenen, gjort scenkläder och gjort olika nummer som lindansare, elefanter, krokodiler, världens starkaste man, akrobater, clowner m.m. Superkul! Alla var så imponerade efteråt! Sedan blev det picknick i parken och brännboll.

Vårt marsvin Snobben är sjuk igen! Så synd om honom..hans ena framtass var jättesvullen när vi kom hem från Turkiet och han gick bara på 3 ben. Mina föräldrar som passat marsvinen sa att han hade haltat lite i 2-3 dagar. Så i måndags var mannen och dottern på djursjukhuset med honom. Tassen blev röntgad och rakad (för att se om där var några sår). De hittade ingen fraktur (isåfall var den väldigt liten och benen låg rätt), så troligtvis är det ngn inflammation. Han har fått smärtstillande och penicillin..penicillinet är slut imorgon. Tassen är väl lite bättre, men inte bra, så det blir väl att mannen får ringa till veterinären på måndag igen.
Stackars Snobben- är tredje gången han har varit på Djursjukhuset på 1 år. Markoolio har aldrig varit sjuk. Hoppas tassen blir bra snart..ser så jobbigt ut att hoppa runt på 3 ben bara!
Skrivet av Camilla klockan 18:14 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 31 maj, 2008 20:14, Blogger Gitte

    Aha en ny Läckberg att läsa!!!! Jag har oxå grillat mig en liten stund idag i solstolen o med en bok. Annars är det fortfarande plock hemma att göra men så trist..

    Hoppas snobben kryar på sig, själv har jag fått husdjur i form av en råtta...  
  • Skrivet 31 maj, 2008 22:52, Anonymous Anonym

    Hoppas Snobbens tass snart blir helt bra!
    Hoppas du har haft en skön dag i solen idag. Jag blir glad om du röstar på mig här:
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.2699880  
  • Skrivet 01 december, 2012 12:18, Anonymous Anonym

    Yes! Finally something about 10 useful home.
    my website > Work at home