Promenad
03 juni 2008
Nu i kväll så har jag och en kompis varit ute och promenerat och pratat en massa..tänk så mycket lättare det går att promenera när man har sällskap och kan prata på! :)

Annars har man inte orkat röra sig så mycket de sista dagarna, för jösses vad varmt det har varit. Igår var det nästan olidligt varmt..än en gång så jobbar jag på en förskola där det knappt finns någon skugga alls på gården. Det var så varmt där i går på eftermiddagen, så vi var tvungna att gå in. Gick helt enkelt inte att vara på gården..Men idag har det blåst en del, och då har vämen inte alls varit lika jobbig!

I söndags var jag och dottern på stranden i 3-4 timmar. Sonen var på fotbollscup hela eftermiddagen (och fick skjuts av en kompis pappa dit) och mannen jobbade. Var så skönt att ligga och sola, och årets första dopp i Sverige hann vi också med. DET var inte lika skönt däremot..bara 16 grader. Brr!

Igår var mannen iväg till djuraffären, och äntligen så fick marsvinen sig en utebur. De har varit där ute hela eftermiddagen och kvällen idag..ätit gräs i massor. Så skönt för dom!



Jag kom också iväg en sväng på kvällen igår, och fick köpt nytt kantskydd till vår studsmatta.
Så nu hoppas det studsmatta för fullt här hemma.

Sonen har haft riktig otur här i dagarna. I söndags kväll trillade han in i vår sänggavel (av trä), men munnen och näsan före. Jag bara hör ett vrål, och ser massor av blod. Det fullkomligt sprutade ut blod från näsan och munnen, rann ner på händer, fötter och golv. Såg riktigt hemskt ut! Länge länge skrek han, men tack och lov så var inga tänder lösa. Däremot fick han världens fläskläpp!
Idag har han varit hemma hos en kompis och lekt. De hade lekt med tvättlinor nere i källaren, och tydligen så hade sonen trillat och landat med halsen före på tvättlinnen. Han har riktigt stora röda märken på sin hals .. Stackare! Tycker så synd om honom!
Min fd kollega G har uppmärksammat mig på att det inte går att skriva inlägg på min nya blogg. Har bett min vän Mindi om hjälp, så jag hoppas att hon snart kan hjälpa mig. Är ju inte kul om man inte får några kommentarer ju!

Vill också tacka Mindi, för att hon har gjort om min blogg så att den har blivit så här fin och somrig! :) Tusen tack vännen!

Skrivet av Camilla klockan 21:38 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 03 juni, 2008 22:24, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Välkommen hem igen!
    Så fin din blogg blivit!

    Åh, vad jag blir lycklig över vår underbara gård på min nya förskola när jag läser om er gård...
    Vi har världens största gård, med massor av stora lummiga träd så vi kan alltid välja om vi vill vara i skuggan under träden eller ute i solen!  
  • Skrivet 03 juni, 2008 22:41, Blogger Mindi

    Visst fixar jag det. ;)

    Kram kram