Biobesök
14 september 2006
Igår var jag och min kompis Nettan på bio, och såg denna filmen:


Den handlade om internetdejting och medverkande var bla Mikael Persbrandt och Amanda Ooms. Lite speciell, men helt ok - har sett både bättre och sämre filmer. Stundtals var den riktigt roande. Min kompis fick ett rejält skrattanfall - hon kunde inte sluta och hördes över hela biosalongen. :0)

Är skönt att komma iväg själv någon gång - utan man och barn. Det behöver man! Nästa gång tänkte vi gå ut och äta på någon restaurang. Då hinner man snacka lite mer med varandra.

Nu i veckan har jag och en arbetskompis varit iväg på IKEA och handlat saker till vår avdelning. Passade då även på att köpa denna jättesmarta pryl: En äppelklyftare!!

Såg en sådan för första gången i helgen - mina föräldrar hade köpt en sådan dyrare variant. Med ett enkelt tryck ovanpå äpplet eller päronet så skär den bort kärnhuset och delar resterande i klyftor.

Så smart! Köpte en sådan till vår avdelning också - är ju perfekt på dagis! Vet inte hur många frukter man har delat där efter lunchen genom åren. Alla dagisavdelningar borde ha en sådan! Billig är den på IKEA också, endast 25 kr. Rekommenderas verkligen!

Skrivet av Camilla klockan 20:05 | Permalink |


1 Kommentarer: